Најава Најава

ПРАВИЛА И УСЛОВИ ЗА КОРИСТЕЊЕ НА ЕНЕР ОД СТРАНА НА РЕГИСТРИРАН КОРИСНИК

1. Општи одредби

Овие Правила и услови се однесуваат на користењето на Единствениот национален електронски регистар на прописи на Република Македонија (во понатамошниот текст: ЕНЕР) од страна на веќе регистриран корисник или лице кое сака да се регистрира.

ЕНЕР е достапен на веб локацијата: https://ener.gov.mk/ и содржи прописи во Република Македонија и предлог прописина министерствата во фаза на подготовка, Извештаи за проценка на влијанието на регулативата и консолидирани текстови на закони), документи (политики, стратегии, акциски планови, стратешки планови, програми, планови, извештаи, методологии, насоки, оперативни планови, декларации, повелби, протоколи, стандарди и друго), можност за електронско поднесување на иницијативи (за прописи или општи) и форум-тематски дебати.

ЕНЕР претставува алатка наменета за електронско информирање и електронска консултација на понудените содржини со граѓаните на Република Северна Македонија, невладиниот сектор, деловните субјекти, синдикатите, стопанските комори, здруженијата и фондации, односно сите физички и правни лица кои можат да бидат директно или индиректно засегнати од спроведувањето на законите и другите прописи или кои ги застапуваат интересите на одредени групи во општеството.

Вашата регистрација и/или понатамошното користење на функционалностите на ЕНЕР претставува Ваше согласување со овие Правила и услови. Доколку не ги следите и не постапувате согласно овие Правила и услови, Министерството за информатичко општество и администрација (во понатамошниот текст: МИОА) може да го де-активира Вашиот кориснички профил и со тоа да ви биде оневозможено понатамошно користење на функционалностите на ЕНЕР.

2. Регистрација и управување со кориснички профил

Со ЕНЕР управува МИОА. МИОА ја активира регистрацијата на администраторите од институции, кои пак ја активираат регистрацијата на владините уредници. Регистрацијата на јавните корисници не подлежи на активирање.

За Вие лично да ги користите функционалностите на ЕНЕР потребно е да се регистрирате преку пополнување на веб формата за регистрација. Вашето корисничко име во ЕНЕР е валидна адреса за е-пошта која Вие ја избирате и внесувате при регистрација. Корисничкото име не може да го менувате и по него се следат записите за преземени дејствија во системот од Ваша страна. Исто така, Вие, по сопствен избор, ја креирате и Вашата лозинка. Доколку сакате, можете да ја менувате прв пат внесената лозинка, како и секоја подоцна креирана лозинка.

Доколку сте ја заборавиле Вашата лозинка, тогаш преку линкот „Нова лозинка“, кој се наоѓа подполињата за најава на регистриран корисник во ЕНЕР, ја активирате процедурата за креирање нова лозинка..

Вашиот кориснички профил ќе биде де-активиран од страна на:

  • - МИОА, доколку повеќе не ја извршувате улогата на администратор во институција,
  • - администратор во институција, доколку повеќе не ја извршувате улогата на владин уредник, и
  • - МИОА, доколку како корисник не ги следите и не постапувате согласно овие Правила и услови.

Де-активацијата значи дека повеќе не можете да ги користите функционалностите на ЕНЕР, но Вашиот кориснички профил нема да биде избришан од базата на податоци.

3. Внесување, ажурирање и заштита на личните податоци во ЕНЕР

Со внесување на податоци во соодветните полиња од веб образецот за регистрација, Вие ја потврдувате нивната точност и ажурност. Ако било кој податок внесен во веб образецот за регистрација се промени, може да го ажурирате преку користење на линкот „Кориснички профил“ кој му е достапен на секој најавен корисник.

МИОА има воспоставено и применува систем на технички и организациски мерки за обезбедување на тајност и заштита на обработката на лични податоци кои соодветно се применуваат и за личните податоци што се обработуваат преку ЕНЕР.

Со Вашето регистрирање и отворање кориснички профил на ЕНЕР и Вие преземате одговорност за зачувување на доверливоста на вашите лични податоци. Заради заштита од злоупотреби, личните податоци внесени во ЕНЕР не треба да ги откривате на трети лица и лично треба да пристапувате и да го користите корисничкиот профил на ЕНЕР и да оневозможите користење на Вашиот профил од страна на било кое друго лице.

Ако од која било причина сметате дека Вашиот кориснички профил не е повеќе безбеден (на пример, во случај на губење, крадење или неовластено откривање или користење на вашето корисничко име/лозинка и лични податоци), мора веднаш да го промените податокот преку користење на соодветниот механизам за промена или да го контактирате МИОА на следната адреса: ener@ener.gov.mk.

Доколку се соочите со било каков проблем при внесување или ажурирање на податоците, треба да го контактирате МИОА.

4. Дозволен начин на користење на ЕНЕР

Не може да овластите други лица да го користат Вашиот кориснички профил на ЕНЕР, а доколку го направите тоа одговорноста за преземените дејствија од страна на оние за кои сте им дозволиле да го користат Вашиот профил е целосно Ваша.

ЕНЕР смеете да го користите само за целите за кои е креиран и воспоставен.

Преку ЕНЕР не смеете да објавувате или обезбедувате пристап до содржини (текстови, графички елементи, фотографии, слики, видео или аудио материјали) со кои би се повределе нечии авторски права, интелектуална сопственост, деловни тајни или било кој друг вид лични или сопственички права на било која трета страна, а доколку тоа го направите мора да биде со претходна согласност на сопствениците на тие права. Преку ЕНЕР не смеете да објавувате или обезбедувате пристап до содржини со кои се нарушува нечија приватност. Преку ЕНЕР не смеете да објавувате или обезбедувате пристап до содржини со кои се нарушуваат основните слободи и права на граѓаните на Република Северна Македонија, односно да објавувате недолична, неморална и навредлива содржина.

Вие се согласувате дека нема да се обидувате да го нарушувате, напаѓате, модифицирате или преземете друго дејствие со кои може да предизвикате негативни последици по функционирањето на ЕНЕР или по користењето на ЕНЕР од страна на другите корисници.

5. Завршни одредби

Овие Правила и услови за користење на ЕНЕР може повремено да се менуваат. Информација за направените промени ќе се објавува во линкот „Новости“ на ЕНЕР. Вашиот континуиран пристап на веб локацијата на ЕНЕР ќе значи дека ги прифаќате сите измени на Правилата и условите за користење на ЕНЕР.


Со кликнување на копчето „Се согласувам“ потврдувате дека сте ги прочитале, разбрале и ги прифаќате Правилата и условите за користење на ЕНЕР.

10 НАЈНОВИ КОМЕНТАРИ

15.09.2023

Предлог на Закон за дополнување на Законот за јавното обвинителство


01.05.2025

Зоран ПЕТКОВИЌ - БАКЛИ

Предлог-иницијативата за изменување и дополнување на Предлог Законот за јавното обвинителство
Предложените измени и дополнувања на Законот за јавното обвинителство (pdf прилог) се насочени кон надминување на суштински проблеми поврзани со одговорноста, транспарентноста и уставноста во функционирањето на јавното обвинителство. Промените се темелат на потребата за зајакнување на владеењето на правото, унапредување на дисциплинската одговорност на обвинителите и усогласување на законската регулатива со уставните одредби и меѓународните препораки.
1. Уставна основа
Предлогот се заснова на следниве уставни одредби:
• Член 8 став 1 алинеја 3 од Уставот: Владеење на правото како темелна вредност.
• Член 9 став 2 од Уставот: Сите граѓани, вклучително и јавните обвинители, се еднакви пред Уставот и законите.
• Член 51 став 1 и 2 од Уставот: Законите мора да бидат во согласност со Уставот; секој е должен да го почитува Уставот и законите.
• Амандман XXX (30) со кој се заменува членот 106 и се брише членот 107 од Уставот: Јавните обвинители функционираат согласно Уставот, законите и меѓународните договори, без посебен имунитет.
Согласно наведеното, предвидените одредби во членот 71 став 1 и 4 од важечкиот закон, кои овозможуваат имунитет во однос на притвор за јавните обвинители, се спротивни на Уставот и претставуваат уставно-правен вишок. Затоа се предлага нивно бришење.
Дополнително, членот 71 е во колизија со членот 82 став 1 од истиот закон, кој предвидува дека јавниот обвинител престанува со функцијата за време на притворот, додека членот 71 парадоксално вели дека тој не може да биде притворен, со што се создава логичка и правна контрадикција.
2. Одговорност и транспарентност
Предлогот опфаќа измени во делот на дисциплинската постапка за јавните обвинители (амандмани 10, 11 и 12), со кои се предвидува Советот на јавни обвинители да ја води постапката во целост – по примерот на Судскиот совет. Сегашната регулатива дозволува интерна комисија од обвинителството да ја води постапката, што отвора простор за непотизам, неефикасност и „колегијална заштита“.
Дополнително, се предлага поедноставување и прецизирање на дисциплинските повреди, со спојување на „тешки“ и „најтешки“ во една категорија, поради недоволната разлика и можноста за нееднаква примена. Поделбата овозможува за исти прекршоци да се изрекуваат различни санкции – од парична казна до разрешување – што е правно небалансирано и води кон селективност.
Предложените измени се исто така во согласност со препораките од:
• Извештаите на Европската комисија за напредокот на РСМ,
• Извештајот на Прибе и
• Препораките на ГРЕКО (Групата на држави против корупцијата на Советот на Европа).
3. Јавен интерес и демократски принципи
Се зацврстуваат следниве начела:
• Принципот nemo iudex in causa sua (никој не може да суди во свој случај),
• Зголемена одговорност и отчетност на јавните обвинители,
• Воведување јасна и ефикасна постапка за нивно разрешување при повреда на законските одредби,
• Право на граѓаните да поднесуваат претставки и да добијат одговор (член 24 од Уставот),
• Можност за интерпелација (член 72 став 1 од Уставот),
• Право на жалба против поединечни правни акти (член 15 од Уставот).
4. Заклучок
Со овие измени и дополнувања се цели кон обезбедување функционално, транспарентно и одговорно јавно обвинителство, усогласено со Уставот и европските стандарди. Се намалува правната несигурност, се спречува злоупотреба на функцијата, и се зајакнува довербата на јавноста во институциите на правдата.


Прикачен документ на коментарот 591_Измени_и_дополни_на_предлог_законот_за_ЈО_-_01052514278313.pdf

Повеќе
08.04.2025

Закон за изменување и дополнување на Законот за безбедност на сообраќајот на патиштата


29.04.2025

Мите Андоновски

По членот 22 се додава нов член 22-а кој гласи:
Во членот 256 во ставот (7) зборовите: „Министерството за информатичко општество и администрација“ се заменуваат со зборовите: „Министерството за дигитална трансформација“

Повеќе
08.04.2025

Закон за изменување и дополнување на Законот за безбедност на сообраќајот на патиштата


29.04.2025

Мите Андоновски

По членот 22 се додава нов член 22-а кој гласи:
Во членот 264 во ставот (2) зборовите: „Министерството за информатичко општество и администрација“ се заменуваат со зборовите: „Министерството за дигитална трансформација“

Повеќе
08.04.2025

Закон за изменување и дополнување на Законот за безбедност на сообраќајот на патиштата


29.04.2025

Мите Андоновски

По членот 22 се додава нов член 22-а, кој гласи:
„Член 22-а
Во членот 259 став (3) зборовите: „Министерство за информатичко општество и администрација“ се заменуваат со зборовите: „Министерство за дигитална трансформација“.

Повеќе
08.04.2025

Закон за изменување и дополнување на Законот за безбедност на сообраќајот на патиштата


29.04.2025

kosta Pantovic

Во член 374 по ставот (1) се додава нов став (2) кој гласи :

Средствата од ставот (1) ќе се уплаќаат од страна на овластените правни лица за вршење на технички преглед на возила , еднаш месечно , за претхониот месец до 10-ти во наредниот месец , на сметка на републичкиот совет , за што овластените правни лица за вршење технички преглед на возила задолжително доставуваат месечен извештај до Републичкиот совет за бројот на извршени технички прегледи на возила по категории и уплатени средства до 10-ти во наредниот месец и годишни извештај до 20-ти јануари за претходната година.

Повеќе
15.09.2023

Предлог на Закон за дополнување на Законот за јавното обвинителство


29.04.2025

Јоне Ивановски

ПРЕДЛОГ-АМАНДМАНИ
на Законот за јавното обвинителство објавен на ЕНЕР на 14.04.2025 година (за обезбедување на кривична одговорност и заштита од влијание врз јавните обвинители)
Законот за јавното обвинителство („Службен весник на РСМ“ бр. 42/2020) ја уредува организацијата, надлежностите, постапките и одговорноста на јавните обвинители.
Сепак, и покрај тоа што Законот за јавното обвинителство објавен на ЕНЕР на 14.04.2025 година предвидува дисциплинска одговорност на јавните обвинители (членови 91–99), истиот не содржи конкретни одредби кои ја уредуваат нивната кривична одговорност, ниту обезбедува надворешен механизам за контрола и транспарентност во постапките за утврдување на одговорност.
I. Клучни недостатоци:
1. Отсуство на кривична одговорност – регулирана е само дисциплинска одговорност, во многу рестриктивна рамка.
2. Недостаток на надворешен надзор – јавните обвинители практично се самоконтролираат.
3. Недоволна транспарентност – нема обврска за објавување на случаи поврзани со одговорноста.
4. Комисијата за утврдување на дисциплинска одговорност - нема надлежности за утврдување на кривична одговорност и покренување на кривична постапка.
II. Релевантни меѓународни забелешки:
Според ОБСЕ и ГРЕКО:
• Постојат хиерархиски и политички притисоци врз обвинителите, особено на пониските нивоа;
• Недостасува ефективен механизам за одговорност при злоупотреба на функцијата;
• Присутна е неказнивост за лицата кои вршат притисоци врз јавни обвинители.
III. Зошто е потребно воведување кривична одговорност:
1. Владеење на правото – ниту еден носител на јавна функција не смее да биде над законот.
2. Јакнење на довербата во правосудството – одговорноста создава транспарентност.
3. Превенција од злоупотреби – јавните обвинители не смеат да бидат „недопирливи“.

Прикачен документ на коментарот 590_ПРЕДЛОГ_АМАНДМАНИ_2804251585508540.pdf

Повеќе
08.04.2025

Закон за изменување и дополнување на Законот за безбедност на сообраќајот на патиштата


28.04.2025

Борис Петров

Почитувани,

Доколку стратешка определба на државата е да се намалува загадување, да се подобри квалитетот на живот и здравјето на граѓаните, потребно е зголемување на мобилност на истите, т.е. државата да ги мотивира да помалку да ги користат автомобилите, да користат јавен превоз или да пешачат.

Членот 12 од предлог законот го изедначува возачот со пешакот со тоа што користење на слушалки или електронски уред се казнува со 4/5 од казната што ја добива возачот.

Оттука сметам дека е потребно да се измени со забрана за активно користење на мобилен телефон или самата држава да ја подобри сигнализацијата со иновативни решенија.

Како што кажав во држава каде што загадувањето на воздухот е највисоко во Европа, степенот на гојазност е огромен, казни од ваков тип, ќе ги одвратат граѓаните од пешачење или користење јавен превоз. Мотивација пред се, а не казнување.

Поздрав

Повеќе
08.04.2025

Закон за изменување и дополнување на Законот за безбедност на сообраќајот на патиштата


28.04.2025

Борис Петров

Почитувани,

Доколку стратешка определба на државата е да се намалува загадување, да се подобри квалитетот на живот и здравјето на граѓаните, потребно е зголемување на мобилност на истите, т.е. државата да ги мотивира да помалку да ги користат автомобилите, да користат јавен превоз или да пешачат.

Членот 12 од предлог законот го изедначува возачот со пешакот со тоа што користење на слушалки или електронски уред се казнува со 4/5 од казната што ја добива возачот.

Оттука сметам дека е потребно да се измени со забрана за активно користење на мобилен телефон или самата држава да ја подобри сигнализацијата со иновативни решенија.

Како што кажав во држава каде што загадувањето на воздухот е највисоко во Европа, степенот на гојазност е огромен, казни од ваков тип, ќе ги одвратат граѓаните од пешачење или користење јавен превоз. Мотивација пред се, а не казнување.

Поздрав

Повеќе
08.04.2025

Закон за изменување и дополнување на Законот за безбедност на сообраќајот на патиштата


28.04.2025

Дејан Митевски

Во член 86 став (1), после текстот “.... соборените светла“, се става запирка и се додава текстот „односно дневните светла“.
Прикачен документ на коментарот 589_Иницијатива_за_измена_на_Закон_за_БСП869862537.doc

Повеќе
15.09.2023

Предлог на Закон за дополнување на Законот за јавното обвинителство


28.04.2025

Јоне Ивановски

Законот за јавното обвинителство („Службен весник на РСМ“ бр. 42/2020) ја уредува организацијата, надлежностите, постапките и одговорноста на јавните обвинители. Сепак, и покрај тоа што Законот за јавното обвинителство објавен на ЕНЕР на 14.04.2025 година предвидува дисциплинска одговорност на јавните обвинители (членови 91–99), истиот не содржи конкретни одредби кои ја уредуваат нивната кривична одговорност, ниту обезбедува надворешен механизам за контрола и транспарентност во постапките за утврдување на одговорност.
I. Клучни недостатоци во постојниот закон:
1. Отсуство на кривична одговорност – регулирана е само дисциплинска одговорност, во многу рестриктивна рамка.
2. Недостаток на надворешен надзор – јавните обвинители практично се самоконтролираат.
3. Недоволна транспарентност – нема обврска за објавување на случаи поврзани со одговорноста.
4. Комисијата за утврдување на дисциплинска одговорност - нема надлежности за утврдување на кривична одговорност и покренување на кривична постапка.
II. Релевантни меѓународни забелешки:
Според ОБСЕ и ГРЕКО:
• Постојат хиерархиски и политички притисоци врз обвинителите, особено на пониските нивоа;
• Недостасува ефективен механизам за одговорност при злоупотреба на функцијата;
• Присутна е неказнивост за лицата кои вршат притисоци врз јавни обвинители.
III. Зошто е потребно воведување кривична одговорност:
1. Владеење на правото – ниту еден носител на јавна функција не смее да биде над законот.
2. Јакнење на довербата во правосудството – одговорноста создава транспарентност.
3. Превенција од злоупотреби – јавните обвинители не смеат да бидат „недопирливи“.

Повеќе