Најава Најава

ПРАВИЛА И УСЛОВИ ЗА КОРИСТЕЊЕ НА ЕНЕР ОД СТРАНА НА РЕГИСТРИРАН КОРИСНИК

1. Општи одредби

Овие Правила и услови се однесуваат на користењето на Единствениот национален електронски регистар на прописи на Република Македонија (во понатамошниот текст: ЕНЕР) од страна на веќе регистриран корисник или лице кое сака да се регистрира.

ЕНЕР е достапен на веб локацијата: https://ener.gov.mk/ и содржи прописи во Република Македонија и предлог прописина министерствата во фаза на подготовка, Извештаи за проценка на влијанието на регулативата и консолидирани текстови на закони), документи (политики, стратегии, акциски планови, стратешки планови, програми, планови, извештаи, методологии, насоки, оперативни планови, декларации, повелби, протоколи, стандарди и друго), можност за електронско поднесување на иницијативи (за прописи или општи) и форум-тематски дебати.

ЕНЕР претставува алатка наменета за електронско информирање и електронска консултација на понудените содржини со граѓаните на Република Северна Македонија, невладиниот сектор, деловните субјекти, синдикатите, стопанските комори, здруженијата и фондации, односно сите физички и правни лица кои можат да бидат директно или индиректно засегнати од спроведувањето на законите и другите прописи или кои ги застапуваат интересите на одредени групи во општеството.

Вашата регистрација и/или понатамошното користење на функционалностите на ЕНЕР претставува Ваше согласување со овие Правила и услови. Доколку не ги следите и не постапувате согласно овие Правила и услови, Министерството за информатичко општество и администрација (во понатамошниот текст: МИОА) може да го де-активира Вашиот кориснички профил и со тоа да ви биде оневозможено понатамошно користење на функционалностите на ЕНЕР.

2. Регистрација и управување со кориснички профил

Со ЕНЕР управува МИОА. МИОА ја активира регистрацијата на администраторите од институции, кои пак ја активираат регистрацијата на владините уредници. Регистрацијата на јавните корисници не подлежи на активирање.

За Вие лично да ги користите функционалностите на ЕНЕР потребно е да се регистрирате преку пополнување на веб формата за регистрација. Вашето корисничко име во ЕНЕР е валидна адреса за е-пошта која Вие ја избирате и внесувате при регистрација. Корисничкото име не може да го менувате и по него се следат записите за преземени дејствија во системот од Ваша страна. Исто така, Вие, по сопствен избор, ја креирате и Вашата лозинка. Доколку сакате, можете да ја менувате прв пат внесената лозинка, како и секоја подоцна креирана лозинка.

Доколку сте ја заборавиле Вашата лозинка, тогаш преку линкот „Нова лозинка“, кој се наоѓа подполињата за најава на регистриран корисник во ЕНЕР, ја активирате процедурата за креирање нова лозинка..

Вашиот кориснички профил ќе биде де-активиран од страна на:

  • - МИОА, доколку повеќе не ја извршувате улогата на администратор во институција,
  • - администратор во институција, доколку повеќе не ја извршувате улогата на владин уредник, и
  • - МИОА, доколку како корисник не ги следите и не постапувате согласно овие Правила и услови.

Де-активацијата значи дека повеќе не можете да ги користите функционалностите на ЕНЕР, но Вашиот кориснички профил нема да биде избришан од базата на податоци.

3. Внесување, ажурирање и заштита на личните податоци во ЕНЕР

Со внесување на податоци во соодветните полиња од веб образецот за регистрација, Вие ја потврдувате нивната точност и ажурност. Ако било кој податок внесен во веб образецот за регистрација се промени, може да го ажурирате преку користење на линкот „Кориснички профил“ кој му е достапен на секој најавен корисник.

МИОА има воспоставено и применува систем на технички и организациски мерки за обезбедување на тајност и заштита на обработката на лични податоци кои соодветно се применуваат и за личните податоци што се обработуваат преку ЕНЕР.

Со Вашето регистрирање и отворање кориснички профил на ЕНЕР и Вие преземате одговорност за зачувување на доверливоста на вашите лични податоци. Заради заштита од злоупотреби, личните податоци внесени во ЕНЕР не треба да ги откривате на трети лица и лично треба да пристапувате и да го користите корисничкиот профил на ЕНЕР и да оневозможите користење на Вашиот профил од страна на било кое друго лице.

Ако од која било причина сметате дека Вашиот кориснички профил не е повеќе безбеден (на пример, во случај на губење, крадење или неовластено откривање или користење на вашето корисничко име/лозинка и лични податоци), мора веднаш да го промените податокот преку користење на соодветниот механизам за промена или да го контактирате МИОА на следната адреса: ener@ener.gov.mk.

Доколку се соочите со било каков проблем при внесување или ажурирање на податоците, треба да го контактирате МИОА.

4. Дозволен начин на користење на ЕНЕР

Не може да овластите други лица да го користат Вашиот кориснички профил на ЕНЕР, а доколку го направите тоа одговорноста за преземените дејствија од страна на оние за кои сте им дозволиле да го користат Вашиот профил е целосно Ваша.

ЕНЕР смеете да го користите само за целите за кои е креиран и воспоставен.

Преку ЕНЕР не смеете да објавувате или обезбедувате пристап до содржини (текстови, графички елементи, фотографии, слики, видео или аудио материјали) со кои би се повределе нечии авторски права, интелектуална сопственост, деловни тајни или било кој друг вид лични или сопственички права на било која трета страна, а доколку тоа го направите мора да биде со претходна согласност на сопствениците на тие права. Преку ЕНЕР не смеете да објавувате или обезбедувате пристап до содржини со кои се нарушува нечија приватност. Преку ЕНЕР не смеете да објавувате или обезбедувате пристап до содржини со кои се нарушуваат основните слободи и права на граѓаните на Република Северна Македонија, односно да објавувате недолична, неморална и навредлива содржина.

Вие се согласувате дека нема да се обидувате да го нарушувате, напаѓате, модифицирате или преземете друго дејствие со кои може да предизвикате негативни последици по функционирањето на ЕНЕР или по користењето на ЕНЕР од страна на другите корисници.

5. Завршни одредби

Овие Правила и услови за користење на ЕНЕР може повремено да се менуваат. Информација за направените промени ќе се објавува во линкот „Новости“ на ЕНЕР. Вашиот континуиран пристап на веб локацијата на ЕНЕР ќе значи дека ги прифаќате сите измени на Правилата и условите за користење на ЕНЕР.


Со кликнување на копчето „Се согласувам“ потврдувате дека сте ги прочитале, разбрале и ги прифаќате Правилата и условите за користење на ЕНЕР.

10 НАЈНОВИ КОМЕНТАРИ

26.12.2024

Предлог Закон за инспекциски надзор


10.01.2025

Богдан Стојановски

- Инспекторот има право на додаток на плата заради постоење на висок ризик по животот и здравјето при извршувањето на работите и задачите на инспектор во висина од најмногу 30% од износот на основната плата. (НАМЕСТО ОВОЈ ЧЛЕН)

(ДА СТОИ)
Инспекторот има право на додаток на плата заради постоење на висок ризик по животот и здравјето при извршувањето на работите и задачите на инспектор во висина од 30% од износот на основната плата.

Повеќе
26.12.2024

Предлог Закон за инспекциски надзор


08.01.2025

Борче Везенков

Во врска со предлог-Законот за инспекциски надзор ние како Здружение на комунални инспектори на РМ во кое членуваат сите комунални општински инспектори, државни комунални инспектори и други инспектори од инспекциската служба во секоја општина, ги имаме следните забелешки кои се надеваме дека ќе бидат вметнати во предлог текстот на Законот и ќе придонесат за негово подобрување.
- Сметаме дека зборот “најмногу“ 30%, во член 38 став 2 не треба да стои. Ова од причина да се спречи секакво намалување на додатокот од 30%. Недозволиво е, да им се дава дискреционо право на директорите и функционерите да одлучуваат за висината на додатокот. Во други слични случаи кога постои вакво дискреционо право речиси без исклучок тој процент се сведува на 0%.
Такво нешто моментално би се одразило крајно негативно како по стандардот на инспекторите така и по заложбите за градење на правна држава и елиминација на корупцијата како главна пречка за тоа. Во таа смисла, доколку се земе во предвид дека платите на судиите, обвинителите, лекарите, вработените во универзитетите се упристоија како дел од системските мерки за борба со корупцијата, повеќе од логично е дека и платите на инспекторите треба да се изедначат со нив – доколку навистина се настојува да се изгради еден финкционален и сеопфатен систем. Технички тоа најлесно би се постигнало со удвојување на вредноста на бодот за пресметување на платата на инспекторите (пр. 2 Х 81,6 во моменталната наша ситуација).
- Во член 41, во врска со осигурувањето од случаи на несреќа при работа, потребно е да се дополни членот со задолжување за директорите и функционерите да годишниот извештај задолжително содржи информација за исполнувањето на таа обврска, како и да биде задолжително доставување на извештајот до министерот за јавна администрација и државниот управен инспекторат кои понатаму би презеле мерки и активности од нивна надлежност доколку обврската не е исполнета или извештајот не е доставен.
Ова е многу важно да се спречи изложување на инспекторот на немилост на директорот или функционерт, имајќи во предвид дека половината и повеќе инспекторати и општини ги немаат осигурено своите вработени веќе 5 години откако е донесен актуелниот закон. И покрај сегашната можност да се иницира инспекциски надзор на упрвната инспекција за овој вид прекршување, скоро никој не се осмелува да иницира инспекциска постапка кај управниот инспекторат од причини што веднаш следуваат закани и реперкусии по иницијаторот.
- Во член 84 став 1 во заградата по „член 28“ треба да стои „и член 41“ , за да може да се санкционира неправилноста.
- Во член 37 не се предвидува на кој начин ќе се транформираат лиценците, легитимациите и значките на инспекторите кои се затекнати со легитимација и значка, (бидејќи сегашните броеви ги издаваше и се водеа под надлежност на инспекциски совет, а со укинувањето на инспекцискиот совет престануваат да важат како броеви и евиденција) и дали по автоматизам ќе се издадат нови од страна на министерот или функционерот како дополнување на новиот член 37 како став (5) или како нов посебен член на новиот нацрт-предлог закон.
Искрено се надеваме дека ќе се прифатат нашите предлози со цел за заеднички напредок како на локално така и на државно ниво.

Повеќе
26.12.2024

Предлог Закон за инспекциски надзор


08.01.2025

Борче Везенков

Во врска со предлог-Законот за инспекциски надзор ние како Здружение на комунални инспектори на РМ во кое членуваат сите комунални општински инспектори, државни комунални инспектори и други инспектори од инспекциската служба во секоја општина, ги имаме следните забелешки кои се надеваме дека ќе бидат вметнати во предлог текстот на Законот и ќе придонесат за негово подобрување.
- Сметаме дека зборот “најмногу“ 30%, во член 38 став 2 не треба да стои. Ова од причина да се спречи секакво намалување на додатокот од 30%. Недозволиво е, да им се дава дискреционо право на директорите и функционерите да одлучуваат за висината на додатокот. Во други слични случаи кога постои вакво дискреционо право речиси без исклучок тој процент се сведува на 0%.
Такво нешто моментално би се одразило крајно негативно како по стандардот на инспекторите така и по заложбите за градење на правна држава и елиминација на корупцијата како главна пречка за тоа. Во таа смисла, доколку се земе во предвид дека платите на судиите, обвинителите, лекарите, вработените во универзитетите се упристоија како дел од системските мерки за борба со корупцијата, повеќе од логично е дека и платите на инспекторите треба да се изедначат со нив – доколку навистина се настојува да се изгради еден финкционален и сеопфатен систем. Технички тоа најлесно би се постигнало со удвојување на вредноста на бодот за пресметување на платата на инспекторите (пр. 2 Х 81,6 во моменталната наша ситуација).
- Во член 41, во врска со осигурувањето од случаи на несреќа при работа, потребно е да се дополни членот со задолжување за директорите и функционерите да годишниот извештај задолжително содржи информација за исполнувањето на таа обврска, како и да биде задолжително доставување на извештајот до министерот за јавна администрација и државниот управен инспекторат кои понатаму би презеле мерки и активности од нивна надлежност доколку обврската не е исполнета или извештајот не е доставен.
Ова е многу важно да се спречи изложување на инспекторот на немилост на директорот или функционерт, имајќи во предвид дека половината и повеќе инспекторати и општини ги немаат осигурено своите вработени веќе 5 години откако е донесен актуелниот закон. И покрај сегашната можност да се иницира инспекциски надзор на упрвната инспекција за овој вид прекршување, скоро никој не се осмелува да иницира инспекциска постапка кај управниот инспекторат од причини што веднаш следуваат закани и реперкусии по иницијаторот.
- Во член 84 став 1 во заградата по „член 28“ треба да стои „и член 41“ , за да може да се санкционира неправилноста.
- Во член 37 не се предвидува на кој начин ќе се транформираат лиценците, легитимациите и значките на инспекторите кои се затекнати со легитимација и значка, (бидејќи сегашните броеви ги издаваше и се водеа под надлежност на инспекциски совет, а со укинувањето на инспекцискиот совет престануваат да важат како броеви и евиденција) и дали по автоматизам ќе се издадат нови од страна на министерот или функционерот како дополнување на новиот член 37 како став (5) или како нов посебен член на новиот нацрт-предлог закон.
Искрено се надеваме дека ќе се прифатат нашите предлози со цел за заеднички напредок како на локално така и на државно ниво.

Повеќе
26.12.2024

Предлог Закон за инспекциски надзор


03.01.2025

Даниел Митевски

Во член 16, во Колегиумот на директори на државни инспекторати да се вклучат претставници на инспекторатите и од локалните инспекциски служби бидејки понатаму во текстот на овој закон е предвидено и локалните инспекциски служби да даваат планови и извештаи до колегумот, кој без претставници од локалните инспекциски служби не би имал легитимна основа за увид во извештаите и плановите на локалните инспекциски служби и делегирање насоки за нивно подобрување, или локалните инспекциски служби да се изземат од испраќање извештаи и планови на колегиумот.
По примерот на Колегумот може да се формира слично тело за локални инспекциски служби со претставници од инспекциските тела на општините (раководители на сектори или одделенија) во рамките на ЗЕЛС кое ќе ги извршува истите работни задачи за локалните инспекциски служби, а добиените информации преку ЗЕЛС ќе ги испраќа до Владата на РС Македонија.

Повеќе
26.12.2024

Предлог Закон за инспекциски надзор


03.01.2025

Даниел Митевски

Во член 36, да се овозможи инспектор со лиценца од одредена област во државниот иинспекторат да може да мигрира - да се префрли во истата област како инспектор во локалниот инспекторат без полагање на испит за инсепектор само со замена на лиценцата и обратно од локален инспекторат во државен.

Повеќе
26.12.2024

Предлог Закон за инспекциски надзор


03.01.2025

Даниел Митевски

Во член 50 став 1 после точката на крајот од ставот да се додаде:
- односно по службена должност на инспекторот доколку при теренска контрола констатира дејствија или недостатоци кои го загрозуваат јавниот интерес и безбедноста на луѓето и животната средина.
Ова се однесува за инспекциски надзори кои се вршат инцидентно при активности кои не се опфатени во месечен план или теренските и времнските услвои не дозволуваат одење до канцеларија и земање наредба односно постои опасност од напуштање на местото на настанот од страна на сторителот на прекршокот или прикривање или уништување на доказите за сторениот прекршок. Ситуацијата е да мора веднаш да се реагира без никакви одолговлекувања.

Повеќе
26.12.2024

Предлог Закон за инспекциски надзор


03.01.2025

Даниел Митевски

член 4- да се избрише или да се дообјасни начинот на употреба на останатите јазици при вршење на инсепкцискиот надзор, бидејки сите инспектори не ги разбираат јазиците на националностите и доколку од страна на странката во процесот од некој инспектор биде побарано актите кои ги издава да бидат изготвени на јазикот на некој од националностите како би се водела постапкта? Пример изготвен акт на македоснки јазик странката несака да го прими и бара да биде на некој од јазикот на националностите, а постапкта е таква - итна и бара превземање итни мерки и дејствија.
Предлог - инспекциските постапки да се водат на македонски јазик, бидејки инспекциските акти не се обични формализирани барања - теркови до некоја институција кои можат да бидат издадени на повеќе јазици. Инспекциските акти се пишуваат на лице место и при секој инспекциски надзор инспекторот се среќева со различна ситуација - нема предмети по терк со иста содржина и доколку не го познава јазикот неможе да состави акт соодветен на ситуацијата што понатаму во постапката може да направи дополнителни компликации.

Повеќе
24.07.2024

Предлог на Закон за административни службеници


31.12.2024

Надица Мијушковиќ

Со предложените измени, државните институции, јавните претпријатија и локалната самоуправа нема да можат да ангажираат привремени работници преку приватни агенции за вработување. Ова ќе го ограничи нивото на флексибилност во вработувањето во јавниот сектор, а истовремено ќе ги наруши принципите на слободно претприемништво и пазарната конкуренција.

Во предлог-законот, особено во член 43 и 44, се воведуваат рестрикции кои го оневозможуваат вработувањето на определено време преку приватни агенции. Со ова се дерогираат можностите предвидени со другите релевантни закони, што го ограничува делувањето на агенциите и пристапот до пазарот.

Привремените вработувања се легитимна форма која се користи за замена на отсутни работници, зголемен обем на работа, сезонски или проектни активности. Тие овозможуваат флексибилност и придонесуваат за спречување на сивата економија преку легално вработување и плаќање на даноци.

Законот за агенции за привремени вработувања, донесен со консултации од ЕУРОЦИЕТ, е усогласен со европските практики. Директивата 1999/70/EC ги регулира привремените вработувања за да спречи злоупотреби, а Препораката на Советот на ЕУ за јавната администрација охрабрува флексибилни форми на вработување во јавниот сектор.

Примери од ЕУ покажуваат успешна интеграција на привремените вработувања:

Во Германија, Законот за јавна служба дозволува привремени вработувања за проекти и специјализирани задачи.
Франција и Шпанија овозможуваат привремени договори за покривање специфични потреби, гарантирајќи права на привремените вработени.
Во РСМ, приватните агенции за вработување играат значајна улога, обезбедувајќи:

Флексибилност на пазарот на трудот.
Намалување на сивата економија преку легални вработувања.
Поддршка за стопанството и јавниот сектор.
Пристап до работни места за ранливи групи.
Зголемена мобилност и регулација на работничките права.
Овие агенции функционираат според лиценци и под строг надзор, усогласени со европската регулатива. Нивната улога е важна за ефикасноста на институциите и заштитата на работниците. Ограничувањето на нивното делување би имало негативни последици врз јавниот сектор и пазарот на трудот.

Повеќе
04.12.2024

Закон за безбедност на мрежи и информациски системи


28.12.2024

Ваљон Мустафа

Го прочитав целиот закон и има целосна разлика од претходниот предлог-закон каде требаше да се формира агенцијата за дигитализација. Oвде се губи целокупниот контекст на овој предлог закон. Како е можно да се заборават ИТ кадрите вработени во државната администрација, во конкретниот случај како информатички советник во Општината, кои земаат плата на ниво на администрација, каде остануваме ние како ИТ? Зошто да не бидеме вклучени во пресметката за плаќање? Ве молам, не си играјте со нашето трпение, бидејќи да не бевме ние како ИТ, ниту една институција немаше да се биде дигитализирана, а многу електронски процеси немаше ни да постојат. Ве молам да го разгледате предлогот и да ги вклучите сите информатички кадри кои работат во сите институции, особено во општината, бидејќи има многу малку ИТ во сите 84 општини, можеби ни 20, и да ги вклучите во оваа пресметка на плата, која во конкретниов случај предлогот е даден со пресметување на коефициентот (1,1 како консултант) со множење со просечната бруто плата (нето) во секторот Информации и комуникации, соодветно под областа Програмирање и компјутер.... со што секој лице како ИТ би имала волја за работа и дека навистина ќе се оценува како што треба! Ве замолувам како министер за дигитализација да го разгледате ова прашање, а особено пратениците и Владата да внимаваат да не дискриминирате со тоа што не одвојувате од реалноста која треба да ја живееме...

Повеќе
04.12.2024

Закон за безбедност на мрежи и информациски системи


23.12.2024

ИНРЕКОМ Скопје

Почитувани,
во прилог Ви доставуваме коментар по нацрт Законот за безбедност на мрежи и информациски системи.
Со почит,
ИНРЕКОМ Скопје
Прикачен документ на коментарот 543_ИНРЕКОМ_коментар_закон_за_сајбер_безбедност97664918.pdf

Повеќе