Најава Најава

ПРАВИЛА И УСЛОВИ ЗА КОРИСТЕЊЕ НА ЕНЕР ОД СТРАНА НА РЕГИСТРИРАН КОРИСНИК

1. Општи одредби

Овие Правила и услови се однесуваат на користењето на Единствениот национален електронски регистар на прописи на Република Македонија (во понатамошниот текст: ЕНЕР) од страна на веќе регистриран корисник или лице кое сака да се регистрира.

ЕНЕР е достапен на веб локацијата: https://ener.gov.mk/ и содржи прописи во Република Македонија и предлог прописина министерствата во фаза на подготовка, Извештаи за проценка на влијанието на регулативата и консолидирани текстови на закони), документи (политики, стратегии, акциски планови, стратешки планови, програми, планови, извештаи, методологии, насоки, оперативни планови, декларации, повелби, протоколи, стандарди и друго), можност за електронско поднесување на иницијативи (за прописи или општи) и форум-тематски дебати.

ЕНЕР претставува алатка наменета за електронско информирање и електронска консултација на понудените содржини со граѓаните на Република Северна Македонија, невладиниот сектор, деловните субјекти, синдикатите, стопанските комори, здруженијата и фондации, односно сите физички и правни лица кои можат да бидат директно или индиректно засегнати од спроведувањето на законите и другите прописи или кои ги застапуваат интересите на одредени групи во општеството.

Вашата регистрација и/или понатамошното користење на функционалностите на ЕНЕР претставува Ваше согласување со овие Правила и услови. Доколку не ги следите и не постапувате согласно овие Правила и услови, Министерството за информатичко општество и администрација (во понатамошниот текст: МИОА) може да го де-активира Вашиот кориснички профил и со тоа да ви биде оневозможено понатамошно користење на функционалностите на ЕНЕР.

2. Регистрација и управување со кориснички профил

Со ЕНЕР управува МИОА. МИОА ја активира регистрацијата на администраторите од институции, кои пак ја активираат регистрацијата на владините уредници. Регистрацијата на јавните корисници не подлежи на активирање.

За Вие лично да ги користите функционалностите на ЕНЕР потребно е да се регистрирате преку пополнување на веб формата за регистрација. Вашето корисничко име во ЕНЕР е валидна адреса за е-пошта која Вие ја избирате и внесувате при регистрација. Корисничкото име не може да го менувате и по него се следат записите за преземени дејствија во системот од Ваша страна. Исто така, Вие, по сопствен избор, ја креирате и Вашата лозинка. Доколку сакате, можете да ја менувате прв пат внесената лозинка, како и секоја подоцна креирана лозинка.

Доколку сте ја заборавиле Вашата лозинка, тогаш преку линкот „Нова лозинка“, кој се наоѓа подполињата за најава на регистриран корисник во ЕНЕР, ја активирате процедурата за креирање нова лозинка..

Вашиот кориснички профил ќе биде де-активиран од страна на:

  • - МИОА, доколку повеќе не ја извршувате улогата на администратор во институција,
  • - администратор во институција, доколку повеќе не ја извршувате улогата на владин уредник, и
  • - МИОА, доколку како корисник не ги следите и не постапувате согласно овие Правила и услови.

Де-активацијата значи дека повеќе не можете да ги користите функционалностите на ЕНЕР, но Вашиот кориснички профил нема да биде избришан од базата на податоци.

3. Внесување, ажурирање и заштита на личните податоци во ЕНЕР

Со внесување на податоци во соодветните полиња од веб образецот за регистрација, Вие ја потврдувате нивната точност и ажурност. Ако било кој податок внесен во веб образецот за регистрација се промени, може да го ажурирате преку користење на линкот „Кориснички профил“ кој му е достапен на секој најавен корисник.

МИОА има воспоставено и применува систем на технички и организациски мерки за обезбедување на тајност и заштита на обработката на лични податоци кои соодветно се применуваат и за личните податоци што се обработуваат преку ЕНЕР.

Со Вашето регистрирање и отворање кориснички профил на ЕНЕР и Вие преземате одговорност за зачувување на доверливоста на вашите лични податоци. Заради заштита од злоупотреби, личните податоци внесени во ЕНЕР не треба да ги откривате на трети лица и лично треба да пристапувате и да го користите корисничкиот профил на ЕНЕР и да оневозможите користење на Вашиот профил од страна на било кое друго лице.

Ако од која било причина сметате дека Вашиот кориснички профил не е повеќе безбеден (на пример, во случај на губење, крадење или неовластено откривање или користење на вашето корисничко име/лозинка и лични податоци), мора веднаш да го промените податокот преку користење на соодветниот механизам за промена или да го контактирате МИОА на следната адреса: ener@ener.gov.mk.

Доколку се соочите со било каков проблем при внесување или ажурирање на податоците, треба да го контактирате МИОА.

4. Дозволен начин на користење на ЕНЕР

Не може да овластите други лица да го користат Вашиот кориснички профил на ЕНЕР, а доколку го направите тоа одговорноста за преземените дејствија од страна на оние за кои сте им дозволиле да го користат Вашиот профил е целосно Ваша.

ЕНЕР смеете да го користите само за целите за кои е креиран и воспоставен.

Преку ЕНЕР не смеете да објавувате или обезбедувате пристап до содржини (текстови, графички елементи, фотографии, слики, видео или аудио материјали) со кои би се повределе нечии авторски права, интелектуална сопственост, деловни тајни или било кој друг вид лични или сопственички права на било која трета страна, а доколку тоа го направите мора да биде со претходна согласност на сопствениците на тие права. Преку ЕНЕР не смеете да објавувате или обезбедувате пристап до содржини со кои се нарушува нечија приватност. Преку ЕНЕР не смеете да објавувате или обезбедувате пристап до содржини со кои се нарушуваат основните слободи и права на граѓаните на Република Северна Македонија, односно да објавувате недолична, неморална и навредлива содржина.

Вие се согласувате дека нема да се обидувате да го нарушувате, напаѓате, модифицирате или преземете друго дејствие со кои може да предизвикате негативни последици по функционирањето на ЕНЕР или по користењето на ЕНЕР од страна на другите корисници.

5. Завршни одредби

Овие Правила и услови за користење на ЕНЕР може повремено да се менуваат. Информација за направените промени ќе се објавува во линкот „Новости“ на ЕНЕР. Вашиот континуиран пристап на веб локацијата на ЕНЕР ќе значи дека ги прифаќате сите измени на Правилата и условите за користење на ЕНЕР.


Со кликнување на копчето „Се согласувам“ потврдувате дека сте ги прочитале, разбрале и ги прифаќате Правилата и условите за користење на ЕНЕР.

10 НАЈНОВИ КОМЕНТАРИ

21.10.2024

Предлог на закон за изменување и дополнување на Законот за локалната самоуправа


11.04.2025

Татјана Чакулев

Ги поднесуваме заедничките забелешки и предлог измени на Законот за локална самоуправа. Шанса за Центар, Независни за Карпош - За заштита на Карпош, О2 Иницијатива
Прикачен документ на коментарот 573_Предлог-измени_и_дополни_на_Законот_за_локална_сам60825690.pdf

Повеќе
21.10.2024

Предлог на закон за изменување и дополнување на Законот за локалната самоуправа


10.04.2025

Кристина Хаџи-Василева

Kонсалтинг за стратешки развој доставува предлозите за измени на Законот за локална самоуправа дадени во прикачениот документ.
Прикачен документ на коментарот 572_Коментари_за_Закон_за_Локална_самоуправа-Консалтин1708759681.doc

Повеќе
05.10.2022

Предлог на закон за судска служба


10.04.2025

Мартин Т

Во врска со членот 12 став 1, во поглед на исполнувањето на услови за стекнување си категорија Б1 односно судски советник.
Согласно важечкиот (сегашен) Закон за судска служба по член 14 потребните услови се стекнати 300 кредити според ЕКТС или завршен VII/1 степен, правен факултет и положен правосуден испит, најмалку 3 години работно искуство во струката.
Со сегашниот предлог закон, се додава делот 3 години ПО правосуден испит со што се отежнува унапредувањето на судските службеници. Во превод, полесно се исполнуваат условите за судија ( 2 години по положен павосуден испит), одколку за судски советник со што се отежнува патот за унапредување а и воопшто за задржување на крајно малиот број на останати судски служабеници...

Повеќе
17.02.2025

Предлог на Закон за електронските комуникации


10.04.2025

Драган Чепујноски

Почитувани,

Предлог-Законот е исклучително обемна материја и бара сериозно внимание и посветување. Министерството во подолг временски период работеше на Предлогот, но за заинтересираните страни времето за анализа и предлози е сведено на неполн еден месец, што веруваме има разбирање дека не е доволно за сеопфатна разработка. Од таа причина сметаме дека предиодот на нализа треба да се прошири и Министерството да биде отворено за сугестии и во понатамошниот период.
Исто така, при било која прилика на измени на прописи, а особено кога станува збор за вака голем обем на измени кои од предлагачот се претставени и како реформа, неопходно е јасно, прецизно и сеопфатно аргументирање на предлогот. Аргументирањето е од особено значење за идна примена на Законот. Впрочем, во рамки на сите прописи на ЕУ голем и обемен дел се уводните клаузули кои не се диспозитив на прописите, но јасно ги опишуваат сите делови на прописите и јасно ја отсликуваат целта и намерата за нивното формулирање. Во духот на усогласувањето на прописите со ЕУ, неопходно е и Македонските прописи да содржат соодветна елаборација за обезбедување на соодветна предвидливост во нивната идна примена.
Како конкретни коментари во однос на содржината на предлогот би ги издвоиле коментарите во прилог.
Се надеваме дека Министерството внимателно ќе ги разгледа коментарите на А1 Македонија и ќе направи соодветни прилагодувања на Предлогот. А1 Македонија стои на располагање за консултации во понатамошниот процес на усвојување на Законот.
Со почит,
А1 Македонија

Прикачен документ на коментарот 571_Komentari_na_ZEK1484004409.docx

Повеќе
17.02.2025

Предлог на Закон за електронските комуникации


10.04.2025

Љупка Новеска Андонова

Почитувани,

По разгледување на текстот на Предлог Законот за електронските комуникации, во прилог ви ги доставуваме нашите предлози, коментари и измени.

Прикачен документ на коментарот 570_Komentari_Zakon_za_elektronskite_komunikacii_Advok1190183424.docx

Повеќе
17.02.2025

Предлог на Закон за електронските комуникации


09.04.2025

Слаѓана Стоименова

Почитувани,

Во прилог се коментарите на Македонски Телеком АД Скопје на Предлог Законот за електронски комуникации
Прикачен документ на коментарот 569_09.0423170153.docx

Повеќе
17.02.2025

Нацрт Закон за архивска дејност


09.04.2025

Анета Стоименова

Почитувани,
Во прилог, нацрт законот за архивска дејност, со забелешки на ОКТА АД Скопје.

Со Почит,

Анета Стоименова

Повеќе
17.02.2025

Нацрт Закон за архивска дејност


09.04.2025

Весна Радиновска

Почитувани,

Во прилог ги споделуваме коментарите од Американската стопанска комора во Северна Македонија за Нацрт-Законот за архивски материјал и архивска дејност.

Остануваме на располагање доколку се потребни појаснувања или дополнителни информации.

Со почит,
АмЧам
Прикачен документ на коментарот 568_АмЧам_Препораки_за_Нацрт-закон_за_архивски_материј1886035828.pdf

Повеќе
26.02.2025

НАЦРТ НА ЗАКОН ЗА ИЗМЕНУВАЊЕ И ДОПОЛНУВАЊЕ НА ЗАКОНОТ ЗА ЖИВОТНАТА СРЕДИНА ( *)


09.04.2025

Владимир Костовски

Почитувани,
Во прилог ги испраќаме препораките на Американска стопанска комора во Северна Македонија во врска со нацрт законот за изменување и дополнување на законот за животна средина.

Со почит,


Повеќе
17.02.2025

Предлог на Закон за електронските комуникации


09.04.2025

миладин мицковски

Генерално предлог законот е добар. Наш предлог е поголема транспарентност и достапност од агенцијата за телекомуникации. На секој Веб сајт од телекомуникациските провајдери да се пристапува до сајтот на АЕК, каде што ќе биде објавен законот за телекомуникации врз база на што крајните корисници ќе бидат запознаени со него и врз основа на тоа ќе можат да поднесуваат приговори, молби и жалби

Повеќе