Најава Најава

ПРАВИЛА И УСЛОВИ ЗА КОРИСТЕЊЕ НА ЕНЕР ОД СТРАНА НА РЕГИСТРИРАН КОРИСНИК

1. Општи одредби

Овие Правила и услови се однесуваат на користењето на Единствениот национален електронски регистар на прописи на Република Македонија (во понатамошниот текст: ЕНЕР) од страна на веќе регистриран корисник или лице кое сака да се регистрира.

ЕНЕР е достапен на веб локацијата: https://ener.gov.mk/ и содржи прописи во Република Македонија и предлог прописина министерствата во фаза на подготовка, Извештаи за проценка на влијанието на регулативата и консолидирани текстови на закони), документи (политики, стратегии, акциски планови, стратешки планови, програми, планови, извештаи, методологии, насоки, оперативни планови, декларации, повелби, протоколи, стандарди и друго), можност за електронско поднесување на иницијативи (за прописи или општи) и форум-тематски дебати.

ЕНЕР претставува алатка наменета за електронско информирање и електронска консултација на понудените содржини со граѓаните на Република Северна Македонија, невладиниот сектор, деловните субјекти, синдикатите, стопанските комори, здруженијата и фондации, односно сите физички и правни лица кои можат да бидат директно или индиректно засегнати од спроведувањето на законите и другите прописи или кои ги застапуваат интересите на одредени групи во општеството.

Вашата регистрација и/или понатамошното користење на функционалностите на ЕНЕР претставува Ваше согласување со овие Правила и услови. Доколку не ги следите и не постапувате согласно овие Правила и услови, Министерството за информатичко општество и администрација (во понатамошниот текст: МИОА) може да го де-активира Вашиот кориснички профил и со тоа да ви биде оневозможено понатамошно користење на функционалностите на ЕНЕР.

2. Регистрација и управување со кориснички профил

Со ЕНЕР управува МИОА. МИОА ја активира регистрацијата на администраторите од институции, кои пак ја активираат регистрацијата на владините уредници. Регистрацијата на јавните корисници не подлежи на активирање.

За Вие лично да ги користите функционалностите на ЕНЕР потребно е да се регистрирате преку пополнување на веб формата за регистрација. Вашето корисничко име во ЕНЕР е валидна адреса за е-пошта која Вие ја избирате и внесувате при регистрација. Корисничкото име не може да го менувате и по него се следат записите за преземени дејствија во системот од Ваша страна. Исто така, Вие, по сопствен избор, ја креирате и Вашата лозинка. Доколку сакате, можете да ја менувате прв пат внесената лозинка, како и секоја подоцна креирана лозинка.

Доколку сте ја заборавиле Вашата лозинка, тогаш преку линкот „Нова лозинка“, кој се наоѓа подполињата за најава на регистриран корисник во ЕНЕР, ја активирате процедурата за креирање нова лозинка..

Вашиот кориснички профил ќе биде де-активиран од страна на:

  • - МИОА, доколку повеќе не ја извршувате улогата на администратор во институција,
  • - администратор во институција, доколку повеќе не ја извршувате улогата на владин уредник, и
  • - МИОА, доколку како корисник не ги следите и не постапувате согласно овие Правила и услови.

Де-активацијата значи дека повеќе не можете да ги користите функционалностите на ЕНЕР, но Вашиот кориснички профил нема да биде избришан од базата на податоци.

3. Внесување, ажурирање и заштита на личните податоци во ЕНЕР

Со внесување на податоци во соодветните полиња од веб образецот за регистрација, Вие ја потврдувате нивната точност и ажурност. Ако било кој податок внесен во веб образецот за регистрација се промени, може да го ажурирате преку користење на линкот „Кориснички профил“ кој му е достапен на секој најавен корисник.

МИОА има воспоставено и применува систем на технички и организациски мерки за обезбедување на тајност и заштита на обработката на лични податоци кои соодветно се применуваат и за личните податоци што се обработуваат преку ЕНЕР.

Со Вашето регистрирање и отворање кориснички профил на ЕНЕР и Вие преземате одговорност за зачувување на доверливоста на вашите лични податоци. Заради заштита од злоупотреби, личните податоци внесени во ЕНЕР не треба да ги откривате на трети лица и лично треба да пристапувате и да го користите корисничкиот профил на ЕНЕР и да оневозможите користење на Вашиот профил од страна на било кое друго лице.

Ако од која било причина сметате дека Вашиот кориснички профил не е повеќе безбеден (на пример, во случај на губење, крадење или неовластено откривање или користење на вашето корисничко име/лозинка и лични податоци), мора веднаш да го промените податокот преку користење на соодветниот механизам за промена или да го контактирате МИОА на следната адреса: ener@ener.gov.mk.

Доколку се соочите со било каков проблем при внесување или ажурирање на податоците, треба да го контактирате МИОА.

4. Дозволен начин на користење на ЕНЕР

Не може да овластите други лица да го користат Вашиот кориснички профил на ЕНЕР, а доколку го направите тоа одговорноста за преземените дејствија од страна на оние за кои сте им дозволиле да го користат Вашиот профил е целосно Ваша.

ЕНЕР смеете да го користите само за целите за кои е креиран и воспоставен.

Преку ЕНЕР не смеете да објавувате или обезбедувате пристап до содржини (текстови, графички елементи, фотографии, слики, видео или аудио материјали) со кои би се повределе нечии авторски права, интелектуална сопственост, деловни тајни или било кој друг вид лични или сопственички права на било која трета страна, а доколку тоа го направите мора да биде со претходна согласност на сопствениците на тие права. Преку ЕНЕР не смеете да објавувате или обезбедувате пристап до содржини со кои се нарушува нечија приватност. Преку ЕНЕР не смеете да објавувате или обезбедувате пристап до содржини со кои се нарушуваат основните слободи и права на граѓаните на Република Северна Македонија, односно да објавувате недолична, неморална и навредлива содржина.

Вие се согласувате дека нема да се обидувате да го нарушувате, напаѓате, модифицирате или преземете друго дејствие со кои може да предизвикате негативни последици по функционирањето на ЕНЕР или по користењето на ЕНЕР од страна на другите корисници.

5. Завршни одредби

Овие Правила и услови за користење на ЕНЕР може повремено да се менуваат. Информација за направените промени ќе се објавува во линкот „Новости“ на ЕНЕР. Вашиот континуиран пристап на веб локацијата на ЕНЕР ќе значи дека ги прифаќате сите измени на Правилата и условите за користење на ЕНЕР.


Со кликнување на копчето „Се согласувам“ потврдувате дека сте ги прочитале, разбрале и ги прифаќате Правилата и условите за користење на ЕНЕР.

10 НАЈНОВИ КОМЕНТАРИ

28.04.2025

Предлог закон за земјоделство и рурален развој


27.05.2025

Гордан Паневски

Почитувани,
Веќе неколку години правиме големи напори одгледувањето на фармски зајаци (куникули) и производството на зајачко месо да се вметне во постоечката законска регулатива.
На ден 27.06.2022 година од Нас како Здружение на одгледувачи на зајаци ЛЕПУС Свети Николе до МЗШВ беше доставена иницијатива одгледувањето на фармски зајаци и производството на зајачко месо да биде вметнато во законската регулатива која го регулира одгледувањето на животни и производство на свежо месо. На Иницијативата до 28.01.2025 година Не ни беше одговорено, па истата на ден 29.01.2025 година преку Канцеларијата на Претседателот на Владата повторно ја доставивме до МЗШВ. На ден 04.02.2025 година на Иницијативата Ни беше писмено одговорено од страна на МЗШВ кој одговор заедно со Иницијативата Ви ја доставуваме како прилог кон овој коментар.Исто така кон прилог на овој коментар Ви доставуваме и Барање за поддршка доставено од Наша страна до Општина Свети Николе и Писмо за поддршка издадено од Општина Свети Николе со кое се дава недвосмислена поддршка одгледувањето на зајаци и производството на зајачко месо да биде инкорпорирано во Новиот закон за Земјоделство и рурален развој што доколку се оствари во значителна мера ќе придонесе за афирмација,унапредување, осовременување и зголемување на производството на едно од најдобрите меса во светот (зајачкото месо). Со надеж дека овој Наш коментар со придружните документи ќе бидат земени во предвид од Ваша страна и во новиот Закон за земјоделство и рурален развој ќе биде конечно застапена оваа сточарска гранка која во нашата Држава е во подем однапред Ви се заблагодаруваме.

Прикачен документ на коментарот 618_Иницијатива774311724.pdf
Прикачен документ на коментарот 619_Одговор_на_иницијатива1469341696.pdf
Прикачен документ на коментарот 620_Барање_ЛЕПУС830782724.pdf
Прикачен документ на коментарот 621_Писмо_за_поддршка_Општина_Свети_Николе1181531738.pdf

Повеќе
28.04.2025

Предлог закон за земјоделство и рурален развој


27.05.2025

Гордан Паневски

Почитувани,
Веќе неколку години правиме големи напори одгледувањето на фармски зајаци (куникули) и производството на зајачко месо да се вметне во постоечката законска регулатива.
На ден 27.06.2022 година од Нас како Здружение на одгледувачи на зајаци ЛЕПУС Свети Николе до МЗШВ беше доставена иницијатива одгледувањето на фармски зајаци и производството на зајачко месо да биде вметнато во законската регулатива која го регулира одгледувањето на животни и производство на свежо месо. На Иницијативата до 28.01.2025 година Не ни беше одговорено, па истата на ден 29.01.2025 година преку Канцеларијата на Претседателот на Владата повторно ја доставивме до МЗШВ. На ден 04.02.2025 година на Иницијативата Ни беше писмено одговорено од страна на МЗШВ кој одговор заедно со Иницијативата Ви ја доставуваме како прилог кон овој коментар.Исто така кон прилог на овој коментар Ви доставуваме и Барање за поддршка доставено од Наша страна до Општина Свети Николе и Писмо за поддршка издадено од Општина Свети Николе со кое се дава недвосмислена поддршка одгледувањето на зајаци и производството на зајачко месо да биде инкорпорирано во Новиот закон за Земјоделство и рурален развој што доколку се оствари во значителна мера ќе придонесе за афирмација,унапредување, осовременување и зголемување на производството на едно од најдобрите меса во светот (зајачкото месо). Со надеж дека овој Наш коментар со придружните документи ќе бидат земени во предвид од Ваша страна и во новиот Закон за земјоделство и рурален развој ќе биде конечно застапена оваа сточарска гранка која во нашата Држава е во подем однапред Ви се заблагодаруваме.
Прикачен документ на коментарот 614_Иницијатива1465483435.pdf
Прикачен документ на коментарот 615_Одговор_на_иницијатива1413493322.pdf
Прикачен документ на коментарот 616_Baranje_LEPUS2040480725.pdf
Прикачен документ на коментарот 617_Pismo_za_poddrska_LEPUS85827360.pdf

Повеќе
28.04.2025

Предлог закон за земјоделство и рурален развој


27.05.2025

Љупчо Тросански

Максималниот број на карактери што може да се внесат во ова поле е 8000. Се препорачува коментарите да се даваат во ова поле заради подобра следливост. Доколку сакате да дадете пообемни коментари тогаш прикачете документ во кој ќе бидат содржани истите.

Повеќе
28.04.2025

Предлог закон за земјоделство и рурален развој


27.05.2025

Љупчо Тросански

Максималниот број на карактери што може да се внесат во ова поле е 8000. Се препорачува коментарите да се даваат во ова поле заради подобра следливост. Доколку сакате да дадете пообемни коментари тогаш прикачете документ во кој ќе бидат содржани истите.

Повеќе
28.04.2025

Предлог закон за земјоделство и рурален развој


27.05.2025

Љупчо Тросански

Максималниот број на карактери што може да се внесат во ова поле е 8000. Се препорачува коментарите да се даваат во ова поле заради подобра следливост. Доколку сакате да дадете пообемни коментари тогаш прикачете документ во кој ќе бидат содржани истите.

Повеќе
28.04.2025

Предлог закон за земјоделство и рурален развој


27.05.2025

Љупчо Тросански

Максималниот број на карактери што може да се внесат во ова поле е 8000. Се препорачува коментарите да се даваат во ова поле заради подобра следливост. Доколку сакате да дадете пообемни коментари тогаш прикачете документ во кој ќе бидат содржани истите.

Повеќе
28.04.2025

Предлог закон за земјоделство и рурален развој


27.05.2025

Љупчо Тросански

Ценам дека е потребно да се усогласи делот Прекршочни одредби од Предлог законот за земјоделство и рурален развој со Законот за прекршоци и тоа во делот на висината на глобата при водењето на Прекршочната постапка за изрекување на прекршочната санкција.

Повеќе
28.04.2025

Предлог закон за земјоделство и рурален развој


26.05.2025

Никица Бачовски

Во член 93 од предлог законот за ЗРР се опишани условите за стекнување статус на признаена организација на производители. Во членот единствено се опишани условите што треба да ги исполнат организациите за овошје и зеленчук и млечни производи.

Во понатамошните членови кои ја опишуваат националната стратегија како и оперативните програми, оперативниот фонд и финансирањето – единствено опфатен е секторот овошје и зеленчук.

Согласно новиот CAP 2021-2027 година, од 2023 година освен за организациите на производители за овошје и зеленчук, овозможено е да се носат стратегии за оперативни програми за работа и за останати сектори важни за Македонија како : житарици, ориз, шеќер, телешко месо, свинско месо, јарешко и јагнешко месо, млеко и млечни производи, производство на јајца и пилешко месо. (член 42 и член 42 од Регулатива 2021/2115) и листа на производи од Регулатива 1308/2013 (член 1 став 2)

Согласно член 68 од Регулатива 2021/2115 висината за овие сектори е ограничена до 6 % од вредноста на продаденото производство.

Исто така, во член 53 од Регулатива 2021/2115 е дадена можност за национално финансирање до 10% од продаденото производство во за организации од секторот овошје и зеленчук, за земјите членки каде бројот на ОП е мал. Со оглед на тоа дека не сме членка на ЕУ , предвидените 4.1% во член 103 од предлог законот за ЗРР може да се заменат со 10%.

Ценам дека треба да се разгледаат овие нови околности и со можноста за финансирање освен овошјето и зеленчукот – да бидат опфатени и други сектори.

Повеќе
28.04.2025

Предлог закон за земјоделство и рурален развој


26.05.2025

Љупка Паневскa

Барам да ставете во законот субвенционирање на зајаци и зајачко месо.

Повеќе
28.04.2025

Предлог закон за земјоделство и рурален развој


26.05.2025

Елена Пешева

Да се предвиди краен рок за објавување на откупна цена по килограм гројзе, како и минимална откупна цена утврдена со закон.
Бидејќи праксата до сега покажува, дека бербата е започната а цената е непозната, па сме во неизвесност.

Повеќе