Најава Најава

ПРАВИЛА И УСЛОВИ ЗА КОРИСТЕЊЕ НА ЕНЕР ОД СТРАНА НА РЕГИСТРИРАН КОРИСНИК

1. Општи одредби

Овие Правила и услови се однесуваат на користењето на Единствениот национален електронски регистар на прописи на Република Македонија (во понатамошниот текст: ЕНЕР) од страна на веќе регистриран корисник или лице кое сака да се регистрира.

ЕНЕР е достапен на веб локацијата: https://ener.gov.mk/ и содржи прописи во Република Македонија и предлог прописина министерствата во фаза на подготовка, Извештаи за проценка на влијанието на регулативата и консолидирани текстови на закони), документи (политики, стратегии, акциски планови, стратешки планови, програми, планови, извештаи, методологии, насоки, оперативни планови, декларации, повелби, протоколи, стандарди и друго), можност за електронско поднесување на иницијативи (за прописи или општи) и форум-тематски дебати.

ЕНЕР претставува алатка наменета за електронско информирање и електронска консултација на понудените содржини со граѓаните на Република Северна Македонија, невладиниот сектор, деловните субјекти, синдикатите, стопанските комори, здруженијата и фондации, односно сите физички и правни лица кои можат да бидат директно или индиректно засегнати од спроведувањето на законите и другите прописи или кои ги застапуваат интересите на одредени групи во општеството.

Вашата регистрација и/или понатамошното користење на функционалностите на ЕНЕР претставува Ваше согласување со овие Правила и услови. Доколку не ги следите и не постапувате согласно овие Правила и услови, Министерството за информатичко општество и администрација (во понатамошниот текст: МИОА) може да го де-активира Вашиот кориснички профил и со тоа да ви биде оневозможено понатамошно користење на функционалностите на ЕНЕР.

2. Регистрација и управување со кориснички профил

Со ЕНЕР управува МИОА. МИОА ја активира регистрацијата на администраторите од институции, кои пак ја активираат регистрацијата на владините уредници. Регистрацијата на јавните корисници не подлежи на активирање.

За Вие лично да ги користите функционалностите на ЕНЕР потребно е да се регистрирате преку пополнување на веб формата за регистрација. Вашето корисничко име во ЕНЕР е валидна адреса за е-пошта која Вие ја избирате и внесувате при регистрација. Корисничкото име не може да го менувате и по него се следат записите за преземени дејствија во системот од Ваша страна. Исто така, Вие, по сопствен избор, ја креирате и Вашата лозинка. Доколку сакате, можете да ја менувате прв пат внесената лозинка, како и секоја подоцна креирана лозинка.

Доколку сте ја заборавиле Вашата лозинка, тогаш преку линкот „Нова лозинка“, кој се наоѓа подполињата за најава на регистриран корисник во ЕНЕР, ја активирате процедурата за креирање нова лозинка..

Вашиот кориснички профил ќе биде де-активиран од страна на:

  • - МИОА, доколку повеќе не ја извршувате улогата на администратор во институција,
  • - администратор во институција, доколку повеќе не ја извршувате улогата на владин уредник, и
  • - МИОА, доколку како корисник не ги следите и не постапувате согласно овие Правила и услови.

Де-активацијата значи дека повеќе не можете да ги користите функционалностите на ЕНЕР, но Вашиот кориснички профил нема да биде избришан од базата на податоци.

3. Внесување, ажурирање и заштита на личните податоци во ЕНЕР

Со внесување на податоци во соодветните полиња од веб образецот за регистрација, Вие ја потврдувате нивната точност и ажурност. Ако било кој податок внесен во веб образецот за регистрација се промени, може да го ажурирате преку користење на линкот „Кориснички профил“ кој му е достапен на секој најавен корисник.

МИОА има воспоставено и применува систем на технички и организациски мерки за обезбедување на тајност и заштита на обработката на лични податоци кои соодветно се применуваат и за личните податоци што се обработуваат преку ЕНЕР.

Со Вашето регистрирање и отворање кориснички профил на ЕНЕР и Вие преземате одговорност за зачувување на доверливоста на вашите лични податоци. Заради заштита од злоупотреби, личните податоци внесени во ЕНЕР не треба да ги откривате на трети лица и лично треба да пристапувате и да го користите корисничкиот профил на ЕНЕР и да оневозможите користење на Вашиот профил од страна на било кое друго лице.

Ако од која било причина сметате дека Вашиот кориснички профил не е повеќе безбеден (на пример, во случај на губење, крадење или неовластено откривање или користење на вашето корисничко име/лозинка и лични податоци), мора веднаш да го промените податокот преку користење на соодветниот механизам за промена или да го контактирате МИОА на следната адреса: ener@ener.gov.mk.

Доколку се соочите со било каков проблем при внесување или ажурирање на податоците, треба да го контактирате МИОА.

4. Дозволен начин на користење на ЕНЕР

Не може да овластите други лица да го користат Вашиот кориснички профил на ЕНЕР, а доколку го направите тоа одговорноста за преземените дејствија од страна на оние за кои сте им дозволиле да го користат Вашиот профил е целосно Ваша.

ЕНЕР смеете да го користите само за целите за кои е креиран и воспоставен.

Преку ЕНЕР не смеете да објавувате или обезбедувате пристап до содржини (текстови, графички елементи, фотографии, слики, видео или аудио материјали) со кои би се повределе нечии авторски права, интелектуална сопственост, деловни тајни или било кој друг вид лични или сопственички права на било која трета страна, а доколку тоа го направите мора да биде со претходна согласност на сопствениците на тие права. Преку ЕНЕР не смеете да објавувате или обезбедувате пристап до содржини со кои се нарушува нечија приватност. Преку ЕНЕР не смеете да објавувате или обезбедувате пристап до содржини со кои се нарушуваат основните слободи и права на граѓаните на Република Северна Македонија, односно да објавувате недолична, неморална и навредлива содржина.

Вие се согласувате дека нема да се обидувате да го нарушувате, напаѓате, модифицирате или преземете друго дејствие со кои може да предизвикате негативни последици по функционирањето на ЕНЕР или по користењето на ЕНЕР од страна на другите корисници.

5. Завршни одредби

Овие Правила и услови за користење на ЕНЕР може повремено да се менуваат. Информација за направените промени ќе се објавува во линкот „Новости“ на ЕНЕР. Вашиот континуиран пристап на веб локацијата на ЕНЕР ќе значи дека ги прифаќате сите измени на Правилата и условите за користење на ЕНЕР.


Со кликнување на копчето „Се согласувам“ потврдувате дека сте ги прочитале, разбрале и ги прифаќате Правилата и условите за користење на ЕНЕР.

10 НАЈНОВИ КОМЕНТАРИ

17.02.2025

Закон за изменување и дополнување на Законот за електронски документи, електронска идентификација и доверливи услуги


17.03.2025

Зоран Пандев

Почитувани,
Би сакал да ви укажам на една грешка која најверојатно се појавила при иницијалното носење на законот и е резултат на погрешен превод. Имено, во член 49, став 1 се вели:
„(1) Не може да се оспорува доказната сила на електронскиот потпис само затоа што е употребен во електронски облик или затоа што ги исполнува условите за квалификуван електронски потпис.“
додека правилниот превод на истата одредба од европската регулатива (член 25 став 1 од eIDAS) би бил:
„ (1) Не може да се оспорува доказната сила на електронскиот потпис само затоа што е употребен во електронски облик или затоа што НЕ ги исполнува условите за квалификуван електронски потпис.“
односно недостасува зборчето „НЕ“ во нашиот закон.
Истата грешка во преводот подолу се повторува во:
- член 50 став 1 кој ако точно се преведе член 35 став 1 од ЕИДАС би требало да гласи „(1) Не може да се оспорува доказната сила на електронскиот печат само затоа што е употребен во електронски облик или затоа што НЕ ги исполнува условите за квалификуван електронски печат.“
- член 52 став 1 кој ако точно се преведе член 41став 1 од ЕИДАС би требало да гласи „(1) Не може да се оспорува доказната сила на електронскиот временски жиг само затоа што е употребен во електронски облик или затоа што НЕ ги исполнува условите за квалификуван електронски временски жиг.“
- член 54 став 1 кој ако точно се преведе член 43 став 1 од ЕИДАС би требало да гласи„ (1) Не може да се оспорува доказната сила на податоците испратени или примени преку електронска препорачана достава само затоа што се во електронски облик или затоа што НЕ ги исполнуваат условите за квалификувана електронска препорачана достава.“
За компарација, англискиот превод на законот (кој е достапен на Веб страницата на министерството) кај горенаведените одредби е во согасност со ЕИДАС и го содржи зборчето "not" (не).
Можеби забелешката ви се чини безначајна, но ако не се примени и не се изменат горенаведените одредби тогаш сериозно се нарушува правната сигурност во користењето на напредниот (неквалификуваниот) електронски потпис во РС Македонија.
Исто така, во предлог измените кои се објавени од Ваша страна, во член 60-а став 3, ставено е зборчето „не“, како што треба согласно европските регулативи.
Со почит,

Повеќе
04.12.2024

Закон за безбедност на мрежи и информациски системи


28.02.2025

Евгенија Ангелеска

Почитувани,

Со оглед на тоа што опцијата „Коментирај“ е исклучена- односно стои дека времето за коментар е истечено, а согласно предвидениот рок од 30 дена од денот на објавување на нацрт-текстот, односно до 29.01.2025 година, Ви ги доставуваме нашите предлози и забелешки по предложениот закон.

Во прилог ќе ги најдете деталните коментари, кои сметаме дека ќе придонесат за подобрување на текстот и усогласување со релевантните стандарди. Доколку е потребно дополнително појаснување или дискусија, стоиме на располагање.



Со почит,
Евгенија
Прикачен документ на коментарот 557_61_1827941016Нацрт_-_закон_Закон_за_безбедност_на_266887026.doc

Повеќе
30.12.2024

Закон за изменување и дополнување на Законот за странците


07.02.2025

Бобан Брагорски

Почитувани,

Во прилог ги доставуваме предлозите на Американската стопанска комора во Северна Македонија во врска со Законот за странците.

Ви благодариме за разгледувањето и остануваме на располагање доколку се потребни дополнителни појаснувања или информации.

Со почит,
АМЧАМ
Прикачен документ на коментарот 554_АМЧАМ_Препораки_по_однос_на_Законот_за_странци1074319728.pdf

Повеќе
30.12.2024

Закон за изменување и дополнување на Законот за странците


28.01.2025

Бобан Брагорски

*Почитувани,

Во прилог ги доставуваме предлозите на Американската стопанска комора во Северна Македонија.

Ви благодариме за разгледувањето и остануваме на располагање за дополнителни појаснувања или информации.

Со почит,
Американска стопанска комора

Повеќе
30.12.2024

Закон за изменување и дополнување на Законот за странците


28.01.2025

Бобан Брагорски

Почитувани,

Во прилог ги доставуваме препораките на Американската стопанска комора во Северна Македонија.

Ви благодариме за разгледувањето и остануваме на располагање за дополнителни појаснувања или информации.

Со почит,
Американската стопанска комора

Повеќе
24.07.2024

Предлог на Закон за административни службеници


28.01.2025

Бојан Трипуноски

Забелешките се во ПДФ формат
Прикачен документ на коментарот 553_Забелешки_ЗАС_15.01.20251514863315.pdf

Повеќе
30.12.2024

Закон за изменување и дополнување на Законот за странците


28.01.2025

Петар Бакиевски

По однос на нацрт Законот за измена на Законот за странци, го даваме следното мислење и забелешки.
Во однос на предложената измена на член 79 став 2, предлагаме истата делумно да остане и ставот 2 да гласи: „(2) На барање на странецот што се поднесува не порано од 90 дена пред истекот на привремениот престој или најдоцна петнаесет дена по истекот на привремениот престој, ако се исполнети условите од членот 72 од овој закон, привремениот престој се продолжува, при што секое продолжување не може да биде подолго од една година.“
Сметаме дека се нејасни одредбите и се противиме на предложената измена на член 73 став 1 и дополнување со нови ставови 2 и 3 за доставување на гаранција како услов при поднесување на барање за одобрување привремен престој заради работа. Поимот „гаранција“ упатува на паричен износ, не е јасно под кои услови, во колкав износ, понатаму нејасно е дефинирано што значи присилно отстранување странец и кога истото настанува итн. Доколку пак под поимот гаранција се смета само писмена изјава за согласност да се сносат сите трошоци, предлагаме тоа да се формулира како изјава и да се избриши зборот гаранција. Се согласуваме со предложената измена на ставовите 5 и 6 од член 83.
Во членот 83 став а, сметаме дека недоволно е дефиниран поимот „стратешки партнер“.
Во однос на член 84 став 2 наместо предложената измена „најдоцна во рок од 30 дена од денот на изготвување на дозволата за привремен престој за странец“, предлагаме измената да гласи „најдоцна во рок од 180 дена од денот на доставување на дозволата за привремен престој за странец до подносителот на барањето“. Меѓутоа потребно е истата оваа одредба да се имплементира и на ист начин измени и член 16 став 7 од Законот за вработување и работа на странци.

Повеќе
30.12.2024

Закон за изменување и дополнување на Законот за странците


28.01.2025

Антје Ванделт

1. Вадење на дозволи за упатени работници и дозволи за вработување и престој по забрзана постапка за менаџментот кај странските инвестиции и членовите на нивните семејства. По издавање на дозвола на една година, да се овозможи втората година да се издаде на две години, односно до времетраењето на нивниот работен ангажман во Северна Македонија.
2. Министерството за внатрешни работи ќе го извести подносителот на барањето за одобрување на привремен престој дека документацијата е некомплетна, со цел комплетирање во рок од 7 дена од денот на известувањето.
Дали се 7 работни денови или 7 календарски денови?

Повеќе
30.12.2024

Закон за изменување и дополнување на Законот за странците


28.01.2025

Вилдан Дрпљанин

Почитувани,

Во име на канцеларијата на УНХЦР би сакале да ги доставиме коментарите кои се наоѓаат во документот и се однесуваат на Предлог-Законот за странците.

Однапред Ви благодариме на можноста за споделувањето и Вашето разгледување на нашите коментари.

Со почит,
Вилдан Дрпљанин

Повеќе