Најава Најава

ПРАВИЛА И УСЛОВИ ЗА КОРИСТЕЊЕ НА ЕНЕР ОД СТРАНА НА РЕГИСТРИРАН КОРИСНИК

1. Општи одредби

Овие Правила и услови се однесуваат на користењето на Единствениот национален електронски регистар на прописи на Република Македонија (во понатамошниот текст: ЕНЕР) од страна на веќе регистриран корисник или лице кое сака да се регистрира.

ЕНЕР е достапен на веб локацијата: https://ener.gov.mk/ и содржи прописи во Република Македонија и предлог прописина министерствата во фаза на подготовка, Извештаи за проценка на влијанието на регулативата и консолидирани текстови на закони), документи (политики, стратегии, акциски планови, стратешки планови, програми, планови, извештаи, методологии, насоки, оперативни планови, декларации, повелби, протоколи, стандарди и друго), можност за електронско поднесување на иницијативи (за прописи или општи) и форум-тематски дебати.

ЕНЕР претставува алатка наменета за електронско информирање и електронска консултација на понудените содржини со граѓаните на Република Северна Македонија, невладиниот сектор, деловните субјекти, синдикатите, стопанските комори, здруженијата и фондации, односно сите физички и правни лица кои можат да бидат директно или индиректно засегнати од спроведувањето на законите и другите прописи или кои ги застапуваат интересите на одредени групи во општеството.

Вашата регистрација и/или понатамошното користење на функционалностите на ЕНЕР претставува Ваше согласување со овие Правила и услови. Доколку не ги следите и не постапувате согласно овие Правила и услови, Министерството за информатичко општество и администрација (во понатамошниот текст: МИОА) може да го де-активира Вашиот кориснички профил и со тоа да ви биде оневозможено понатамошно користење на функционалностите на ЕНЕР.

2. Регистрација и управување со кориснички профил

Со ЕНЕР управува МИОА. МИОА ја активира регистрацијата на администраторите од институции, кои пак ја активираат регистрацијата на владините уредници. Регистрацијата на јавните корисници не подлежи на активирање.

За Вие лично да ги користите функционалностите на ЕНЕР потребно е да се регистрирате преку пополнување на веб формата за регистрација. Вашето корисничко име во ЕНЕР е валидна адреса за е-пошта која Вие ја избирате и внесувате при регистрација. Корисничкото име не може да го менувате и по него се следат записите за преземени дејствија во системот од Ваша страна. Исто така, Вие, по сопствен избор, ја креирате и Вашата лозинка. Доколку сакате, можете да ја менувате прв пат внесената лозинка, како и секоја подоцна креирана лозинка.

Доколку сте ја заборавиле Вашата лозинка, тогаш преку линкот „Нова лозинка“, кој се наоѓа подполињата за најава на регистриран корисник во ЕНЕР, ја активирате процедурата за креирање нова лозинка..

Вашиот кориснички профил ќе биде де-активиран од страна на:

  • - МИОА, доколку повеќе не ја извршувате улогата на администратор во институција,
  • - администратор во институција, доколку повеќе не ја извршувате улогата на владин уредник, и
  • - МИОА, доколку како корисник не ги следите и не постапувате согласно овие Правила и услови.

Де-активацијата значи дека повеќе не можете да ги користите функционалностите на ЕНЕР, но Вашиот кориснички профил нема да биде избришан од базата на податоци.

3. Внесување, ажурирање и заштита на личните податоци во ЕНЕР

Со внесување на податоци во соодветните полиња од веб образецот за регистрација, Вие ја потврдувате нивната точност и ажурност. Ако било кој податок внесен во веб образецот за регистрација се промени, може да го ажурирате преку користење на линкот „Кориснички профил“ кој му е достапен на секој најавен корисник.

МИОА има воспоставено и применува систем на технички и организациски мерки за обезбедување на тајност и заштита на обработката на лични податоци кои соодветно се применуваат и за личните податоци што се обработуваат преку ЕНЕР.

Со Вашето регистрирање и отворање кориснички профил на ЕНЕР и Вие преземате одговорност за зачувување на доверливоста на вашите лични податоци. Заради заштита од злоупотреби, личните податоци внесени во ЕНЕР не треба да ги откривате на трети лица и лично треба да пристапувате и да го користите корисничкиот профил на ЕНЕР и да оневозможите користење на Вашиот профил од страна на било кое друго лице.

Ако од која било причина сметате дека Вашиот кориснички профил не е повеќе безбеден (на пример, во случај на губење, крадење или неовластено откривање или користење на вашето корисничко име/лозинка и лични податоци), мора веднаш да го промените податокот преку користење на соодветниот механизам за промена или да го контактирате МИОА на следната адреса: ener@ener.gov.mk.

Доколку се соочите со било каков проблем при внесување или ажурирање на податоците, треба да го контактирате МИОА.

4. Дозволен начин на користење на ЕНЕР

Не може да овластите други лица да го користат Вашиот кориснички профил на ЕНЕР, а доколку го направите тоа одговорноста за преземените дејствија од страна на оние за кои сте им дозволиле да го користат Вашиот профил е целосно Ваша.

ЕНЕР смеете да го користите само за целите за кои е креиран и воспоставен.

Преку ЕНЕР не смеете да објавувате или обезбедувате пристап до содржини (текстови, графички елементи, фотографии, слики, видео или аудио материјали) со кои би се повределе нечии авторски права, интелектуална сопственост, деловни тајни или било кој друг вид лични или сопственички права на било која трета страна, а доколку тоа го направите мора да биде со претходна согласност на сопствениците на тие права. Преку ЕНЕР не смеете да објавувате или обезбедувате пристап до содржини со кои се нарушува нечија приватност. Преку ЕНЕР не смеете да објавувате или обезбедувате пристап до содржини со кои се нарушуваат основните слободи и права на граѓаните на Република Северна Македонија, односно да објавувате недолична, неморална и навредлива содржина.

Вие се согласувате дека нема да се обидувате да го нарушувате, напаѓате, модифицирате или преземете друго дејствие со кои може да предизвикате негативни последици по функционирањето на ЕНЕР или по користењето на ЕНЕР од страна на другите корисници.

5. Завршни одредби

Овие Правила и услови за користење на ЕНЕР може повремено да се менуваат. Информација за направените промени ќе се објавува во линкот „Новости“ на ЕНЕР. Вашиот континуиран пристап на веб локацијата на ЕНЕР ќе значи дека ги прифаќате сите измени на Правилата и условите за користење на ЕНЕР.


Со кликнување на копчето „Се согласувам“ потврдувате дека сте ги прочитале, разбрале и ги прифаќате Правилата и условите за користење на ЕНЕР.

10 НАЈНОВИ КОМЕНТАРИ

15.07.2024

Закон за средното образование


27.09.2024

Кристијан Лазарев

Максималниот број на карактери што може да се внесат во ова поле е 8000. Се препорачува коментарите да се даваат во ова поле заради подобра следливост. Доколку сакате да дадете пообемни коментари тогаш прикачете документ во кој ќе бидат содржани истите.
Прикачен документ на коментарот 510_Кристијан_Лазарев_коментари_за_Предлог-законот_за_1030964889.docx

Повеќе
15.07.2024

Закон за образование на возрасните


27.09.2024

Кристијан Лазарев

Максималниот број на карактери што може да се внесат во ова поле е 8000. Се препорачува коментарите да се даваат во ова поле заради подобра следливост. Доколку сакате да дадете пообемни коментари тогаш прикачете документ во кој ќе бидат содржани истите.
Прикачен документ на коментарот 509_Кристијан_Лазарев_коментари_по_Предлог-законот_за_377430851.docx

Повеќе
15.07.2024

Закон за средното образование


27.09.2024

Нуредин Исејновски

Мојот коментар се однесува на член 103 од Предлог Законот за средното образовани, поточно на делот каде се опишува дека директорот бара претходна согласност за годишниот план за вработување од градоначалникот на општината/градот Скопје:

Член 103
Директорот, по претходно позитивно мислење од министерството надлежно за јавната администрација и претходна согласност од градоначалникот на општината/градот Скопје на чија територија е средното училиште, како и од Министерството, донесува годишен план за вработување во средните училишта согласно со Законот за вработените во јавниот сектор.

Имено согласно член 31 од Закон за локалната самоуправа :
Органи на општината се советот и градоначалникот

Согласно член 36 алинеја 2 од Закон за локалната самоуправа, надлежност на советот на општината/градот Скопје е да:
- Донесува буџет на општината и годишна сметка на општината;

Согласно член 20-б став 1од ЗАКОН ЗА ВРАБОТЕНИТЕ ВО ЈАВНИОТСЕКТОР
(1) Функционерот кој раководи со институцијата е должен, најдоцна до 1 септември во тековната година, да изготви предлог план, кој заедно со предлог на буџетското барање го доставува на согласност до органот надлежен за буџетот на институцијата, односно до:
(алинеја 3)- Советот на општината за единиците на локалната самоуправа и јавните претпријатија и установи основани од единиците на локалната самоуправа;

Во Законот за буџети наведено е:
Член 2
26. „Буџетски корисници“ се сите правни лица кои се основани од државата или општините, социјалните фондови, општините, освен Народната банка на Република Северна Македонија, јавните претпријатија и трговските друштва, непрофитни институции, основани од државата или од општините.
27. „Матичен буџетски корисник“ е буџетски корисник кој е хиерархиски претпоставен за сите буџетски корисници и други јавни субјекти кои се во негова надлежност, освен Собранието на Република Северна Македонија кое е матичен буџетски корисник кој хиерархиски не е претпоставен за други буџетски корисници и други јавни субјекти;

Член 67
Согласност за вработување
(3) Буџетските корисници на средства од буџетите на општините можат да вработуваат нови работници и да пополнуваат испразнети работни места, да вработуваат работници на определено време и да склучуваат договори за отстапување на работник за привремени вработувања за вршење на привремени работи, само под услов ако за тоа се обезбедени средства во буџетите на општините.
(5) Министерството за финансии, односно градоначалникот на општината, се должни во рок од 30 дена од денот на приемот на барањето за вработување, писмено да ги известат институциите од ставовите (1), (2) и (3) на овој член, за обезбедени средства за вработување.
(6) За обезбедени средства за вработување на административни службеници, Министерството за финансии, односно градоначалникот на општината, ќе даде писмено известување по претходно дадено позитивно мислење од Министерството за информатичко општество и администрација на актите за систематизација.

Согласно горенаведените одредби од закони имате грешка во формулирањето на членот 103 од Предлог Законот за средното образовани, односно истиот треба да го усогласите со Законот за буџети.

Поради погрешно дефинираните одредби во Законот за средно образование претпостапувам дека многу училишта воопшто не доставуваат Предлог Годишен план за вработување до органот надлежен за буџетот на општината / градот Скопје односно до совет на општина / градот Скопје кој е надлежен да даде согласност на Годишниот план за вработување во училиштата.
Максималниот број на карактери што може да се внесат во ова поле е 8000. Се препорачува коментарите да се даваат во ова поле заради подобра следливост. Доколку сакате да дадете пообемни коментари тогаш прикачете документ во кој ќе бидат содржани истите.

Повеќе
15.07.2024

Закон за образование на возрасните


27.09.2024

Светлана Ристовска Антиќ

Почитувани,

Во прилог Ви ги испраќаме коментарите по Предлог - Законот за образование на возрасни.

Со почит,

Извршна канцеларија
Организација на работодавачи на Македонија
Прикачен документ на коментарот 507_Коментари_по_однос_на_Предлог-Законот_за_образован1699247618.pdf

Повеќе
15.07.2024

Закон за средното образование


25.09.2024

Јулија Кујунџиева

-Во повеќе членови се спомнува терминот "разумно" тоа покажува релативност, а не точно што треба да се направи...
- да се вратат сертификатите за познавање на англиски јазик не важат...
-

Повеќе
15.07.2024

Закон за средното образование


25.09.2024

Јулија Кујунџиева

Забелешка за Член 124, како може за член на УО во државните средни училишта со ресурси центар каде што учат ученици со интелектуална поп. да има 2 членови од учениците????
-Зошто е намалена возрасната граница на учениците со поп од 25 на 22 години за упис во прва година?
- член 78учениците со интелектуална поп и комплексни проблеми да не полагаат училишен испит.


Повеќе
24.07.2024

Закон за изменување и дополнување на Законот за просветната инспекција


25.09.2024

ПРЕДРАГ ИЛИЕСКИ

Максималниот број на карактери што може да се внесат во ова поле е 8000. Се препорачува коментарите да се даваат во ова поле заради подобра следливост. Доколку сакате да дадете пообемни коментари тогаш прикачете документ во кој ќе бидат содржани истите.
Прикачен документ на коментарот 506_ЕНЕР-ЗАКОН_ЗА_ПРОСВЕТНА_ИНСПЕКЦИЈА1617435724.doc

Повеќе
15.07.2024

Закон за учебници за основно и средно образование


24.09.2024

Јулија Кујунџиева

Максималниот број на карактери што може да се внесат во ова поле е 8000. Се препорачува коментарите да се даваат во ова поле заради подобра следливост. Доколку сакате да дадете пообемни коментари тогаш прикачете документ во кој ќе бидат содржани истите.

Повеќе
15.07.2024

Закон за стручно образование и обука


23.09.2024

Марија Јовановска

Почитувани,

Член 35 - Ако во Училишен одбор стои дека членови се поставуваат од МОН, ЦОВ, БРОО тогаш и навистина членовите да се од таму, а не да се поставуваат лица од нив, а истите да се вработени во сосема други институции или пак воопшто и да не се вработени.

Повеќе
15.07.2024

Закон за средното образование


21.09.2024

Андријана Томовска

Член 127 став 2 алинеа 4 да се менува и гласи:
- да има уверение за положен испит за директор, освен за наставниците кои имаат завршено втор циклус на студии и се имаат стекнато со стручен назив Магистар по менаџмент во образованието

Повеќе