Најава Најава

ПРАВИЛА И УСЛОВИ ЗА КОРИСТЕЊЕ НА ЕНЕР ОД СТРАНА НА РЕГИСТРИРАН КОРИСНИК

1. Општи одредби

Овие Правила и услови се однесуваат на користењето на Единствениот национален електронски регистар на прописи на Република Македонија (во понатамошниот текст: ЕНЕР) од страна на веќе регистриран корисник или лице кое сака да се регистрира.

ЕНЕР е достапен на веб локацијата: https://ener.gov.mk/ и содржи прописи во Република Македонија и предлог прописина министерствата во фаза на подготовка, Извештаи за проценка на влијанието на регулативата и консолидирани текстови на закони), документи (политики, стратегии, акциски планови, стратешки планови, програми, планови, извештаи, методологии, насоки, оперативни планови, декларации, повелби, протоколи, стандарди и друго), можност за електронско поднесување на иницијативи (за прописи или општи) и форум-тематски дебати.

ЕНЕР претставува алатка наменета за електронско информирање и електронска консултација на понудените содржини со граѓаните на Република Северна Македонија, невладиниот сектор, деловните субјекти, синдикатите, стопанските комори, здруженијата и фондации, односно сите физички и правни лица кои можат да бидат директно или индиректно засегнати од спроведувањето на законите и другите прописи или кои ги застапуваат интересите на одредени групи во општеството.

Вашата регистрација и/или понатамошното користење на функционалностите на ЕНЕР претставува Ваше согласување со овие Правила и услови. Доколку не ги следите и не постапувате согласно овие Правила и услови, Министерството за информатичко општество и администрација (во понатамошниот текст: МИОА) може да го де-активира Вашиот кориснички профил и со тоа да ви биде оневозможено понатамошно користење на функционалностите на ЕНЕР.

2. Регистрација и управување со кориснички профил

Со ЕНЕР управува МИОА. МИОА ја активира регистрацијата на администраторите од институции, кои пак ја активираат регистрацијата на владините уредници. Регистрацијата на јавните корисници не подлежи на активирање.

За Вие лично да ги користите функционалностите на ЕНЕР потребно е да се регистрирате преку пополнување на веб формата за регистрација. Вашето корисничко име во ЕНЕР е валидна адреса за е-пошта која Вие ја избирате и внесувате при регистрација. Корисничкото име не може да го менувате и по него се следат записите за преземени дејствија во системот од Ваша страна. Исто така, Вие, по сопствен избор, ја креирате и Вашата лозинка. Доколку сакате, можете да ја менувате прв пат внесената лозинка, како и секоја подоцна креирана лозинка.

Доколку сте ја заборавиле Вашата лозинка, тогаш преку линкот „Нова лозинка“, кој се наоѓа подполињата за најава на регистриран корисник во ЕНЕР, ја активирате процедурата за креирање нова лозинка..

Вашиот кориснички профил ќе биде де-активиран од страна на:

  • - МИОА, доколку повеќе не ја извршувате улогата на администратор во институција,
  • - администратор во институција, доколку повеќе не ја извршувате улогата на владин уредник, и
  • - МИОА, доколку како корисник не ги следите и не постапувате согласно овие Правила и услови.

Де-активацијата значи дека повеќе не можете да ги користите функционалностите на ЕНЕР, но Вашиот кориснички профил нема да биде избришан од базата на податоци.

3. Внесување, ажурирање и заштита на личните податоци во ЕНЕР

Со внесување на податоци во соодветните полиња од веб образецот за регистрација, Вие ја потврдувате нивната точност и ажурност. Ако било кој податок внесен во веб образецот за регистрација се промени, може да го ажурирате преку користење на линкот „Кориснички профил“ кој му е достапен на секој најавен корисник.

МИОА има воспоставено и применува систем на технички и организациски мерки за обезбедување на тајност и заштита на обработката на лични податоци кои соодветно се применуваат и за личните податоци што се обработуваат преку ЕНЕР.

Со Вашето регистрирање и отворање кориснички профил на ЕНЕР и Вие преземате одговорност за зачувување на доверливоста на вашите лични податоци. Заради заштита од злоупотреби, личните податоци внесени во ЕНЕР не треба да ги откривате на трети лица и лично треба да пристапувате и да го користите корисничкиот профил на ЕНЕР и да оневозможите користење на Вашиот профил од страна на било кое друго лице.

Ако од која било причина сметате дека Вашиот кориснички профил не е повеќе безбеден (на пример, во случај на губење, крадење или неовластено откривање или користење на вашето корисничко име/лозинка и лични податоци), мора веднаш да го промените податокот преку користење на соодветниот механизам за промена или да го контактирате МИОА на следната адреса: ener@ener.gov.mk.

Доколку се соочите со било каков проблем при внесување или ажурирање на податоците, треба да го контактирате МИОА.

4. Дозволен начин на користење на ЕНЕР

Не може да овластите други лица да го користат Вашиот кориснички профил на ЕНЕР, а доколку го направите тоа одговорноста за преземените дејствија од страна на оние за кои сте им дозволиле да го користат Вашиот профил е целосно Ваша.

ЕНЕР смеете да го користите само за целите за кои е креиран и воспоставен.

Преку ЕНЕР не смеете да објавувате или обезбедувате пристап до содржини (текстови, графички елементи, фотографии, слики, видео или аудио материјали) со кои би се повределе нечии авторски права, интелектуална сопственост, деловни тајни или било кој друг вид лични или сопственички права на било која трета страна, а доколку тоа го направите мора да биде со претходна согласност на сопствениците на тие права. Преку ЕНЕР не смеете да објавувате или обезбедувате пристап до содржини со кои се нарушува нечија приватност. Преку ЕНЕР не смеете да објавувате или обезбедувате пристап до содржини со кои се нарушуваат основните слободи и права на граѓаните на Република Северна Македонија, односно да објавувате недолична, неморална и навредлива содржина.

Вие се согласувате дека нема да се обидувате да го нарушувате, напаѓате, модифицирате или преземете друго дејствие со кои може да предизвикате негативни последици по функционирањето на ЕНЕР или по користењето на ЕНЕР од страна на другите корисници.

5. Завршни одредби

Овие Правила и услови за користење на ЕНЕР може повремено да се менуваат. Информација за направените промени ќе се објавува во линкот „Новости“ на ЕНЕР. Вашиот континуиран пристап на веб локацијата на ЕНЕР ќе значи дека ги прифаќате сите измени на Правилата и условите за користење на ЕНЕР.


Со кликнување на копчето „Се согласувам“ потврдувате дека сте ги прочитале, разбрале и ги прифаќате Правилата и условите за користење на ЕНЕР.

10 НАЈНОВИ КОМЕНТАРИ

23.12.2024

Предлог на закон за изменување и дополнување на Законот за полиција


17.01.2025

Атанаско Златковсkи

Со бришење на членот 26, односно укинување на регионалните центри за гранични работи, најверојатно ќе дојде до директно менаџирање на границата од некоја новоформирана единица, центар, оддел или сектор во Скопје, што своевидно доаѓа до централизирано управување на границата, кое пак ќе донесе нејзино запоставување, намалување на контролата над истата. Логистичката поддршка ќе се намали, со што би се намалил професионалниот карактер на вработените, кој се уште го има кај нив. Но од друга страна ќе се зголеми ризикот од намалување на безбедноста на границата, а со тоа ќе има потенцијално зголемување на прекуграничниот криминал , било каков да се нарече, "организиран" или "контролиран од централата".

Повеќе
23.12.2024

Предлог на Закон за внатрешни работи


17.01.2025

Атанаско Златковсkи

Скоро идентичен закон кој врти уште од 2023 година, предложен од Оливер Спасовски. Во долот на измените каде се вметнува безбедносниот сертификат како услов за некое работно место е тотален промашај. Бидејќи мислењето за издавање на споменатиот сертификат го дава "оперативец" на АНБ,која е целосно партизирана во време на нејзиното формирање од страна на СДСМ, тогаш се очекува да оние од спротивната структура да не се надеваат на високи позиции во МВР или воопшто да не работат во него. Еден УДБАШ во случајот ќе ја одредува судбината на вработените во МВР со неговите сказни, по примерот на Ханс Кристијан Андерсен, без никакво право на останатите органи извршат увид во сказните, освен судот, можеби после 6-7 години ако воопшто АНБ ги достави, период кога веќе екс вработениот во МВР ќе работи на лозјето ви CH или ITALY или пак неговите најблиски ќе му изнесуваат 6 месеци или година од неговата смрт.

Повеќе
26.12.2024

Предлог Закон за инспекциски надзор


14.01.2025

Снежана Најдовска

Во член 38 став 2 Инспекторот има право на додаток на плата заради постоење на висок ризик по животот и здравјето при извршувањето на работите и задачите на инспектор во висина од 30% од износот на основната плата ,при што зборот НАЈМНОГУ 30% од износот на основната плата треба да се избриши. Недозволиво е, да им се дава дискреционо право на директорите и функционерите да одлучуваат за висината на додатокот бидејќи ќе се загрози начелото на самостојност на инспекторот.



Повеќе
26.12.2024

Предлог Закон за инспекциски надзор


13.01.2025

Зорица Атанасова



Во член 38став(2) „ Инспекторот има право на додаток на плата заради постоење на висок ризик по животот и здравјето при извршувањето на работите и задачите на инспектор во висина од најмногу 30% од износот на основната плата“ -да се избрише „најмногу“поради можноста која му се дава на претпоставениот самостојно да одлучува за додатокот на плата на инспекторот и со самото тоа да има субјективен пристап и можност за притисок и уцена на инспекторот и загрозување на начелото за самостојност.

Повеќе
26.12.2024

Предлог Закон за инспекциски надзор


13.01.2025

Мери Петреска

Не се усогласени член 18 и член 21.
Не се усогласени Потврда за положен испит за инспектор член 31 со стариот закон членот 46 ,,Трајни лиценци,, (зборот потврда да се замени со ЛИЦЕНЦА).
Не се усогласени член 33 и член 34, односно во член 34 во објаснување ги има Б1 и В3 а во чл. 33 ги нема , и треба да се уредат како се стекнуваат условот за нивото.
Институцијата надлежна за стручно усовршување и обуки на административни службеници, која е таа што постојано се спомнува.
Во преодни и завршни одредби:
- Трајните лиценците за инспектор издадени ,,согласно член 44 од Законот за инспекциски надзор (“Службен весник на Република Северна Македонија“ Бр.102/19 и 272/24) имаат важност како ,, потврда за положен испит за инспектор,, од член 31 од овој закон. За лицата кои се стекнале со трајна лиценца за инспектор според прописите кои важеле до денот на отпочнувањето со примената на овој закон, нема да се применуваат одредбите од член 31 од овој закон.
- Инспекторот има службена (член 37 од овој закон) легитимација и значка издадена согласно чл. 46 од Законот за инспекциски надзор (“Службен весник на Република Северна Македонија“ Бр.102/19 и 272/24) пред денот на започнувањето на примената на овој закон важат до усогласување со новите одредби.
- Министерот во рок од три месеци од денот на започнување со примена на овој закон, ќе му издаде службена легитимација и значка на инспектор во соодветната област, на инспектор вработен во инспекциските служби од овој закон.
- Инспекторите кои се стекнале со правото од член 48 Законот за инспекциски надзор (“Службен весник на Република Северна Македонија“ Бр.102/19 и 272/24), за плата и надоместоци од плата под услови и критериуми заради постоење на висок ризик по животот и здравјето при извршувањето на работите и задачите на инспектор во висина од 30% од износот на основната плата.

Во прилог - прикачени документи





Прикачен документ на коментарот 548_Забелешки_59_1681358780Нацрт_-_закон_Предлог_Закон518839800.docx

Повеќе
26.12.2024

Предлог Закон за инспекциски надзор


13.01.2025

Љупчо Тросански

Во член 38 став 2 зборот ,,најмногу,, се брише со што ќе се овозможи инспекторите да продолжат да ги земаат 30% согласно ЗИН 102/19 .
Со ова се зголемува мотивацијата на инспекторите и допринесува за намалување на корупција при вршење на инспекциските надзори. Добро платен инспектор не подлегнува на мито и ги прави независни инспекторите. Додатокот на плата од 30% кој го утврдува како законско право ЗИН , позитивно влијае на инспекторите во извршувањето на нивните работи и работни задачи.
Во член 48 во оцените кај инспекторите кои се оценети со ,,А-се истакнува,, да им се доделува награда во висина од една негова просечна плата во текот на календарската година.

Повеќе
26.12.2024

Предлог Закон за инспекциски надзор


13.01.2025

Сашо Ракочевиќ

Член 20
(1) За директор на државен инспекторат може да биде именувано лице кое:
4. иманајмалку шест годиниработноискуство по дипломирањето, во соодветнатаобласт и да е од редовите на вработените раководни инспектори од категорија Б
Со назначување на директор од редот на раководни инспектори од категорија Б ќе се постигне поквалитетно менаџирање бидејќи самиот вработен раководен службеник ја познава проблематиката во инситутцијата, надлежностите, законските основи како и капацитет на секој вработен во институцијата
член 34
- Б2 – најмалку шестгодиниработноискуство по дипломирањето,( да стои во инспекциска служба) од кои најмалкутригодини како инспектор(помошник главен инспектор),
- Б3-најмалкупетгодиниработноискуство по дипломирањето,( да стои во инспекциска служба), од кои најмалку две(три) години како инспектор, (виш инспектор),
-
- Б4 – најмалкучетиригодиниработноискуство по дипломирањето, да стои во инспекциска служба) од кои најмалкуедна (три)година како инспектор;
Да оди скалесто унапредувањето и тоа преку интерен оглас што ќе придонесе до квалитетни кадри на тие позиции од редот на вработени раководни кадри со искуство во инспекциска служба ,а не по дипломирањето
Член 38
(2) Инспекторотима право на додатокна платазарадипостоење на висок ризик по животот и здравјето при извршувањето на работите и задачите на инспектор во висина од најмногу(да се избрише) 30% од износот на основната плата.
Зборот најмногу да се избрише од причини што инспекторите го имаат стекнато веќе правото од 30% со претходниот закон и се мотивирани во извршување на работите и работните задачи.Доколку се намалат овие 30% инспекторите ќе бидат демотивирани и по подмитливи во извршување на работните задачи.
Цениме дека треба да се размислува и за зголемување на 40% како и бенифициран стаж бидејќи инспекторот има зголемен ризик по живот и здравје при извршување на работни задачи на терен.
Член 48
(2)На инспекторот кој се оценува со оценка „А-се истакнува“ му се доделува награда во висина една негова просечна плата еднаш во текот на календарската година.
(3) Поблиските критериумите за награда на инспекторите од ставот (2) на овој член со акт ги пропишува министерот за јавна администрација на предлог на Колегиумот.
Доколку се предвиди награда за инспектор како во сегашниот ЗИН ќе бидат помотивирани инспекторите да работат т.е да вревземаат инспекциски мерки и носат инспекциски акти ,во спротивно нема да имаат толкава самоиницијатива при извршување на работнте задачи и нивните надзори ќе бидат сведени само на извршување на месечен план за работа и тој што ништо не работи ќе зима иста плата како тој што води прекршочни постапки ,кривични постапки и др.
Член 74
4. да го достави без одлагањепримерокот за првата анализа до акредитирана институција за вештачење(зборот вештачење да се промени со зборот испитување),
Акредитирана лабараторија врши испитување ,вештачење врши судски вештак.



Прикачен документ на коментарот 547_Предлог_Закон_за_инспекциски_надзор-09.01.20251446061049.docx

Повеќе
26.12.2024

Предлог Закон за инспекциски надзор


13.01.2025

Валентина Арсова

(2) Инспекторот има право на додатокна плата заради постоење на висок ризик по животот и здравјето при извршувањето на работите и задачите на инспектор во висина од најмногу 30% од износот на основната плата.
Во овој член наместо најмногу 30 % да стои само 30 % бидејќи вака како што сто работодавците ќе штедат и може да им дадат само 10% или 20 % т.е инспекторите во различни институции можат да земат различен процент во зависност од раководниот орган како ке одлучи.Ќе немате инспектори ако вако оставите да одлучуват кој колку % ќе даде за риз при работата, а и плус револт ќе направите кај инспекторите.

Повеќе
26.12.2024

Предлог Закон за инспекциски надзор


10.01.2025

Стевче Митревски

(2) Инспекторот има право на додаток на плата заради постоење на висок ризик по животот и здравјето при извршувањето на работите и задачите на инспектор во висина од најмногу 30% од износот на основната плата. ( НАМЕСТО)

(ДА СТОИ)
Инспекторот има право на додаток на плата заради постоење на висок ризик по животот и здравјето при извршувањето на работите и задачите на инспектор во висина од најмалку 30% од износот на основната плата.

Повеќе
26.12.2024

Предлог Закон за инспекциски надзор


10.01.2025

Богдан Стојановски

- Инспекторот има право на додаток на плата заради постоење на висок ризик по животот и здравјето при извршувањето на работите и задачите на инспектор во висина од најмногу 30% од износот на основната плата. (НАМЕСТО ОВОЈ ЧЛЕН)

(ДА СТОИ)
Инспекторот има право на додаток на плата заради постоење на висок ризик по животот и здравјето при извршувањето на работите и задачите на инспектор во висина од 30% од износот на основната плата.

Повеќе