Најава Најава

ПРАВИЛА И УСЛОВИ ЗА КОРИСТЕЊЕ НА ЕНЕР ОД СТРАНА НА РЕГИСТРИРАН КОРИСНИК

1. Општи одредби

Овие Правила и услови се однесуваат на користењето на Единствениот национален електронски регистар на прописи на Република Македонија (во понатамошниот текст: ЕНЕР) од страна на веќе регистриран корисник или лице кое сака да се регистрира.

ЕНЕР е достапен на веб локацијата: https://ener.gov.mk/ и содржи прописи во Република Македонија и предлог прописина министерствата во фаза на подготовка, Извештаи за проценка на влијанието на регулативата и консолидирани текстови на закони), документи (политики, стратегии, акциски планови, стратешки планови, програми, планови, извештаи, методологии, насоки, оперативни планови, декларации, повелби, протоколи, стандарди и друго), можност за електронско поднесување на иницијативи (за прописи или општи) и форум-тематски дебати.

ЕНЕР претставува алатка наменета за електронско информирање и електронска консултација на понудените содржини со граѓаните на Република Северна Македонија, невладиниот сектор, деловните субјекти, синдикатите, стопанските комори, здруженијата и фондации, односно сите физички и правни лица кои можат да бидат директно или индиректно засегнати од спроведувањето на законите и другите прописи или кои ги застапуваат интересите на одредени групи во општеството.

Вашата регистрација и/или понатамошното користење на функционалностите на ЕНЕР претставува Ваше согласување со овие Правила и услови. Доколку не ги следите и не постапувате согласно овие Правила и услови, Министерството за информатичко општество и администрација (во понатамошниот текст: МИОА) може да го де-активира Вашиот кориснички профил и со тоа да ви биде оневозможено понатамошно користење на функционалностите на ЕНЕР.

2. Регистрација и управување со кориснички профил

Со ЕНЕР управува МИОА. МИОА ја активира регистрацијата на администраторите од институции, кои пак ја активираат регистрацијата на владините уредници. Регистрацијата на јавните корисници не подлежи на активирање.

За Вие лично да ги користите функционалностите на ЕНЕР потребно е да се регистрирате преку пополнување на веб формата за регистрација. Вашето корисничко име во ЕНЕР е валидна адреса за е-пошта која Вие ја избирате и внесувате при регистрација. Корисничкото име не може да го менувате и по него се следат записите за преземени дејствија во системот од Ваша страна. Исто така, Вие, по сопствен избор, ја креирате и Вашата лозинка. Доколку сакате, можете да ја менувате прв пат внесената лозинка, како и секоја подоцна креирана лозинка.

Доколку сте ја заборавиле Вашата лозинка, тогаш преку линкот „Нова лозинка“, кој се наоѓа подполињата за најава на регистриран корисник во ЕНЕР, ја активирате процедурата за креирање нова лозинка..

Вашиот кориснички профил ќе биде де-активиран од страна на:

  • - МИОА, доколку повеќе не ја извршувате улогата на администратор во институција,
  • - администратор во институција, доколку повеќе не ја извршувате улогата на владин уредник, и
  • - МИОА, доколку како корисник не ги следите и не постапувате согласно овие Правила и услови.

Де-активацијата значи дека повеќе не можете да ги користите функционалностите на ЕНЕР, но Вашиот кориснички профил нема да биде избришан од базата на податоци.

3. Внесување, ажурирање и заштита на личните податоци во ЕНЕР

Со внесување на податоци во соодветните полиња од веб образецот за регистрација, Вие ја потврдувате нивната точност и ажурност. Ако било кој податок внесен во веб образецот за регистрација се промени, може да го ажурирате преку користење на линкот „Кориснички профил“ кој му е достапен на секој најавен корисник.

МИОА има воспоставено и применува систем на технички и организациски мерки за обезбедување на тајност и заштита на обработката на лични податоци кои соодветно се применуваат и за личните податоци што се обработуваат преку ЕНЕР.

Со Вашето регистрирање и отворање кориснички профил на ЕНЕР и Вие преземате одговорност за зачувување на доверливоста на вашите лични податоци. Заради заштита од злоупотреби, личните податоци внесени во ЕНЕР не треба да ги откривате на трети лица и лично треба да пристапувате и да го користите корисничкиот профил на ЕНЕР и да оневозможите користење на Вашиот профил од страна на било кое друго лице.

Ако од која било причина сметате дека Вашиот кориснички профил не е повеќе безбеден (на пример, во случај на губење, крадење или неовластено откривање или користење на вашето корисничко име/лозинка и лични податоци), мора веднаш да го промените податокот преку користење на соодветниот механизам за промена или да го контактирате МИОА на следната адреса: ener@ener.gov.mk.

Доколку се соочите со било каков проблем при внесување или ажурирање на податоците, треба да го контактирате МИОА.

4. Дозволен начин на користење на ЕНЕР

Не може да овластите други лица да го користат Вашиот кориснички профил на ЕНЕР, а доколку го направите тоа одговорноста за преземените дејствија од страна на оние за кои сте им дозволиле да го користат Вашиот профил е целосно Ваша.

ЕНЕР смеете да го користите само за целите за кои е креиран и воспоставен.

Преку ЕНЕР не смеете да објавувате или обезбедувате пристап до содржини (текстови, графички елементи, фотографии, слики, видео или аудио материјали) со кои би се повределе нечии авторски права, интелектуална сопственост, деловни тајни или било кој друг вид лични или сопственички права на било која трета страна, а доколку тоа го направите мора да биде со претходна согласност на сопствениците на тие права. Преку ЕНЕР не смеете да објавувате или обезбедувате пристап до содржини со кои се нарушува нечија приватност. Преку ЕНЕР не смеете да објавувате или обезбедувате пристап до содржини со кои се нарушуваат основните слободи и права на граѓаните на Република Северна Македонија, односно да објавувате недолична, неморална и навредлива содржина.

Вие се согласувате дека нема да се обидувате да го нарушувате, напаѓате, модифицирате или преземете друго дејствие со кои може да предизвикате негативни последици по функционирањето на ЕНЕР или по користењето на ЕНЕР од страна на другите корисници.

5. Завршни одредби

Овие Правила и услови за користење на ЕНЕР може повремено да се менуваат. Информација за направените промени ќе се објавува во линкот „Новости“ на ЕНЕР. Вашиот континуиран пристап на веб локацијата на ЕНЕР ќе значи дека ги прифаќате сите измени на Правилата и условите за користење на ЕНЕР.


Со кликнување на копчето „Се согласувам“ потврдувате дека сте ги прочитале, разбрале и ги прифаќате Правилата и условите за користење на ЕНЕР.

Пропис: Предлог на Закон за изменување и дополнување на Законот за Советот на јавните обвинители на Република Северна Македонија

Министерство за правда
20.05.2025
Закон
Отворен
Воочените недостатоци при примената на законот налага потреба од измени на постојното законско решение, во однос на изборот и одговорноста на членовите на Советот, и други значајни прашања подетално утврдени во Развојната Секторска Стратегија за правосудство 2024 – 2028 година и Акцискиот план. Усогласувањето со европските стандарди во законот ќе се овозможи преку следење на насоките и препораките од Оценската мисија на ЕК за Судскиот совет во делот каде се соодветни и применливи за Советот на јавните обвинители, Извештаите на ЕК за напредокот на Република Северна Македонија и други клучни препораки од домашни и меѓународни извештаи. Истовремено, предлог - законот ќе се усогласи со Предлог-Законот за јавното обвинителство.
КоментирајВо консултациите можат да учествуваат исклучиво регистрирани корисници. Доколку сакате да оставите коментар, најавете се или регистрирајте сметка,тука!

- - коментари - -

Коментирај

11.07.2025 Институт за човекови права

Предлогот за изменување и дополнување на Законот за Советот на јавните обвинители на Република
Северна Македонија содржи одредби со кои се зајакнува транспарентноста и отчетноста на Советот
кој како самостоен орган ја обезбедува и гарантира самостојноста на јавните обвинители во
извршување на нивната функција. Овој предлог во значителна мера го подобрува квалитетот на
законот и ги доуредува прашањата кои досега претставуваа правни празнини и оставаа простор за
различно толкување.
Сепак, би сакале да истакнеме дека предлогот за изменување и дополнување на Законот за Советот
на јавните обвинители на Република Северна Македонија е конфузен во однос на статусот на
Советот, дали се работи за постојано тело или за ad hoc орган каде работата на Советот претставува
дополнителен стручен ангажман на членовите.
Институтот за човекови права ја поддржува идејата за депрофесионализација на Советот на јавни
обвинители, но истовремено ова прашање заслужува посистематски пристап. Имено при
одлучувањето на статусот на Советот треба да се има предвид Амандманот XXX кој предвидува дека:
„функцијата Јавен обвинител на Република Северна Македонија и јавен обвинител е неспојлива со
членување во политичка партија или со вршење на други јавни функции и професии утврдени со
закон”.
Доколку предлагачот се определил за депрофесионализација, сметаме дека предложените
алтернативи не се доволно доразработени и дека се неопходни паралелни измени и во Законот за
јавното обвинителство, особено во однос на извршувањето на обвинителската функција од страна
на оние јавни обвинители кои би биле членови на Советот.
Депрофесионализацијата на Советот во целост го менува статусот и концептот на овој орган, па
оттаму доколку се прифати Советот да претставува посебно стручно колективно тело кое нема да
заседава постојано, туку ќе се состанува по потреба, тогаш и Законот треба да биде конципиран на
тој начин. Ова значи дека меѓу другото ќе треба посебно внимание да се посвети на функционирањето
на Советот и извршување на надлежностите, каква ќе биде функцијата претседател на Советот и
особено на уредување на судирот на интереси, односно на одредбите за изземање и постапување на
членовите на Советот кои би биле избрани од редот на јавните обвинители и членовите кои би биле
избрани од Собранието од редот на истакнатите правници.
Дополнително, Институтот за човекови права апелира да се организира јавна и експертска дебата за
прашањето на депрофесионализацијата на Советот на јавни обвинители. Во оваа дебата неопходно
е да бидат активно вклучени и самите јавни обвинители од сите инстанци бидејќи секоја промена востатусот и организацијата на Советот директно влијае врз независноста, самостојноста и
одговорноста на јавните обвинители кои извршуваат јавнообвинителската функција.
<< < 1 > >>